طرح توجیهی پرورش قارچ دکمه ای 🌟 (دانلود pdf doc )

طرح توجیهی پرورش قارچ دکمه ای 1400

آنچه می خوانید...

طرح توجیهی پرورش قارچ دکمه ای  سال 1400 به صورت pdf  و word

تماس با کارشناسان سایت استارت وی

استفاده مداوم از قارچ خوراکی تاثیرات شگفت انگیزی بر سلامت و نحوه عملکرد اعضای بدن ما دارد. کربوهیدرات ها، ویتامین ها، آنتی اکسیدان و پروتئین ها اصلی ترین مواد تشکیل دهنده قارچ دکمه ای هستند. وجود این مواد مغذی است که قارچ را تبدیل به یک غذای پر طرفدار و حتی جایگزین گوشت در رژیم غذایی بسیاری از افراد چه در ایران و چه خارج از کشور کرده است.  

اگر به دنبال درآمدی پایدار با برگشت سرمایه و حتی صادرات به کشور های اروپایی هستید، یک فرصت بسیار عالی پیش روی شماست. می توانید با طرح توجیهی پرورش قارچ دکمه ای، تبدیل به یک کارآفرین موفق شوید.

طرح توجیهی پرورش قارچ دکمه ای

تیم آموزشی استارت وی با ارائه بهترین مشاوره در زمینه طرح توجیهی پرورش قارچ دکمه ای  و برآورده هزینه های پرورش قارچ دکمه ای ، کمک بسیار خوبی به افرادی که مایل هستند سرمایه خود را در راه درست و زود بازده هزینه کنند، می باشد.

در ادامه این مقاله به چگونگی پرورش قارچ خوراکی پرداخته میشود و به زبانی ساده و روان بیان میشود که طرح توجیهی پرورش قارچ دکمه ای چیست و چه کاربردی دارد.

 

چرا باید قارچ دکمه ای تولید کنیم؟

سلامتی مهمترین مسئله بشر از ابتدای خلقت تا امروز بوده است. امروزه با توجه به تاثیرات مخربی که مصرف داروهای شیمیایی بر جسم و روح افراد گذاشته، بسیاری از افراد به استفاده از مواد طبیعی روی آورده اند. کسانی که به سمت پرورش و تولید محصولات ارگانیک می روند، بیشترین سود را خواهند کرد. زیرا انسان همواره به دنبال مصرف غذا و خوراکی های سالم می باشد.

قارچ های خوراکی از ارزشمندترین منابع طبیعی هستند که می توان در زمان کوتاه از مواد با ارزش مواد غذایی کم، موادی با ارزش غذایی بالا تولید کرد. همین موضوع کافیست که بدانید عملکرد زمین های کشاورزی برای تولید مواد غذایی پروتئینی روز به روز در حال کاهش است، اما تولید قارچ خوراکی با حداقل امکانات و کم ارزش می توان حداکثر استفاده را داشت.

 

قبل از شروع، باید نیازسنجی به مکان مناسب را در منطقه مورد نظر بررسی کنیم.

برای احداث مکانی مناسب برای تولید قارچ باید حتما توجه کنید که موقعیت جغرافیایی مناسب را در اختیار داشته باشد. منطقه مورد نظر باید به دور از بیمارستان ها و مراکز اداری و مکان های شلوغ باشد. نوع آب و هوای محیط اطراف تاثیر زیادی بر روند رشد قارچ ها می گذارد. حتما به دور از آلودگی ها پرورش قارچ را شروع کنید.

 

آیا پرورش قارچ دکمه ای توجیه اقتصادی دارد؟

امروزه با توجه به رشد علم پزشکی و توصیه اکید همه پزشکان به مصرف غذا های سالم و همچنین رشد انفجاری تورم در کشور، بهترین راه برای داشتن شغلی ثابت استفاده از طرح توجیهی پرورش قارچ دکمه ای برای راه اندازی این کسب و کار است. در این راه با سختی های زیادی روبرو هستید اما امید خود را از دست ندهید و با تلاش،کوشش و تولید با کیفیت قارچ و بسته بندی مطلوب می توانید بسیار سریع کسب و کار خود را توسعه دهید.

پرورش قارچ خوراکی آسان ترین راه برای کسب درآمد است. مخصوصاً برای کسانی که در شهرهای کوچک و یا روستا هستند. بازار فروش این محصول همیشه وجود دارد.

مواد اولیه ارزان قیمت یافت می شود.

شرایط محیط پرورش را با ساده ترین امکانات قابل کنترل است

مزیت دیگر این طرح این است که با هر میزان سرمایه می توان شروع کرد.

 

چرا قبل از سرمایه گذاری به طرح توجیهی پرورش قارچ دکمه ای نیاز داریم؟

برای کسب درآمد از تولید قارچ ابتدا باید بررسی کنید که تا چه میزان مایل به سرمایه گذاری هستید. سپس به سراغ محاسبه هزینه های ثابت و متغیر بروید و سود حاصله از فروش هر کیلو قارچ و میزان درآمد از ارائه هرگونه فرآورده های قارچی و هزینه های مرتبط با خاک و آب  و دیگر مسائل کشاورزی تخمین بزنید.

تمامی موارد فوق در طرحی بنام طرح توجیهی پرورش قارچ دکمه ای با بررسی تمامی جزئیات و توضیح کامل و جامع درباره نوع هزینه ها و مدت زمان برگشت سرمایه گنجانده شده است.

 

ساخت مکانی مناسب برای تولید قارچ را از کجا شروع کنیم؟

بعد از انجام تحقیقات و گرفتن راهنمایی از یک فرد آگاه و معتبر، باید مجوزهای لازم را اخذ کنید. در ابتدا به سازمان نظام مهندسی مراجعه کنید و درخواست  خود را مطرح کنید و این اداره بعد از بررسی اولیه مدارکی که شما ارائه می دهید، با طرح شما موافقت می کند و مجوزهای برای ساخت و ساز برای شما صادر می شود. در این مرحله می توانید شروع به ساخت بنا و یا تجهیز مکان مورد نظر خود بکنید. زمانی که ساخت کارگاه تمام شد، مجوز بهره برداری صادر میشود.

 

چگونه مجوز تولید بگیریم؟

سازمانی که مجوز های لازم را برای ساخت و بهره برداری از مزرعه های پرورش قارچ را صادر میکند، سازمان نظام مهندسی شهرستان مورد هدف شما است. بعد از بازدید کارشناسان سازمان مربوطه مجوز نهایی برای شما صادر میشود.به یاد داشته باشید که بعد از اخذ مجوز بهره برداری می توانید شروع به کار نمایید.

 

عوامل تاثیرگذار برای راه اندزی سالن پرورش قارچ دکمه ای

برای راه اندازی یک سالن پرورش قارچ عوامل زیادی دخالت دارند. از جمله برنامه ریزی میزان تولید، مقدار سرمایه، نیروی انسانی، کشش بازار، میزان کمپوست. برای اطلاعات جامع و تصمیم گیری نهایی برای شروع کار بهتر است طرح توجیهی پرورش قارچ دکمه ای همان سال را مطالعه کنید تا با چشم باز تصمیم بگیرید.

 

هزینه ساخت کارگاه پرورش قارچ

بسته به میزان تولید ماهانه و سالانه شما و همچنین تعداد پرسنلی که شما به کار میگیرید. نوع بسته بندی که مایل هستید برای محصولات خود ارائه بدین و منطقه احداث کارگاه تولیدی همه این ویژگی ها عوامل موثر بر میزان هزینه ای است، که شما در ابتدای کار فراهم می کنید.

 

 آیا احتمال شکست وجود دارد؟

تا اینجا بیان شد که اگر وارد این کسب و کار شوید و تمام تلاش خود را برای بالا بردن کیفیت قارچ ها  انجام دهید حتما به یک فرد موفق تبدیل می شوید. اما اگر برای آینده خود برنامه ای ندارید و بدون مشاوره وارد بخش کشاورزی شوید با مشکلات فراوانی مواجه خواهید شد.

طرح توجیهی پرورش قارچ دکمه ای  بهترین و کارآمدترین راه حل  برای ایجاد و راه اندازی یک کسب و کار مطمئن میباشد. این طرح با بیان این که شما در هر بخش  باید چه مقدار هزینه کنید و چه کارهای برای توسعه کسب وکار خود انجام دهید به شما کمک شایانی میکند.

 

طرح توجیهی پرورش قارچ دکمه ای چه کمکی به شما می کند؟

این طرح همزمان با بررسی و برآورد تمام هزینه های مالی و میزان بازده کار،سود حاصله، زیان های احتمالی و محاسبه مدت زمان بازگشت سرمایه اولیه، آموزش های برای افزایش سرمایه به شما عزیزان ارائه می دهد تا با داشتن مهارت ها و دانش کافی کار خود را شروع کنید.

 

تیم آموزشی استارت وی چگونه به شما کمک می کند؟

گروه آموزشی استارت وی با سال ها تجربه ، با ارائه طرح توجیهی پرورش قارچ دکمه ای سعی دارد تا با مشاوره دادن و کمک به شما عزیزان بهترین روش سرمایه گذاری و راه اندازی مشاغل حرفه ای، را فراهم آورد تا به سطح قابل قبولی از کسب درآمدهای ریالی و دلاری در این طرح توسعه پایدار برسید.

محتویات طرح توجیهی پرورش قارچ دکمه ای

کلیه هزینه ها در طرح توجیهی پرورش قارچ دکمه ای به شرح ذیل می باشد؛

  1. زمین
  2. ساختمان و محوطه سازی
  3. ماشین آلات و تجهیزات
  4. تاسیسات عمومی و تجهیزات
  5. مواد اولیه
  6. هزینه برق، آب، سوخت
  7. هزینه تعمیرات و نگهداری
  8. برآورد حقوق و دستمزد
  9. برآورد هزینه ثابت و متغیر
  10. هزینه های قبل از بهره برداری
  11. برآورد سرمایه در گردش
  12. شرح سرمایه گذاری
  13. هزینه استهلاک
  14. هزینه های جاری سالیانه
  15. فروش محصول
  16. محاسبه نقطه سربسر
  17. هزینه های عملیاتی و غیرعملیاتی
  18. محاسبه دوره بازگشت سرمایه
  19. نرخ بازدهی سرمایه
  20. جدول نحوه بازپرداخت تسهیلات بلندمدت 5 ساله
  21. و …

 

خلاصه طرح توجیهی قارچ دکمه ای 1401

مبلغ کل سرمایه گذاری 31,435 میلیون ریال
سرمایه در گردش 4,271 میلیون ریال
فروش سالانه 41,400 میلیون ریال
اشتغالزایی مستقیم 16 نفر
حداقل زمین مورد نیاز 2300 مترمربع

اعداد به میلیون ریال نوشته شده اند؛ مثلاً میزان فروش 41,400 میلیون ریال برابر است با 4,140,000,000 تومان و مبلغ سرمایه گذاری کل 31,435 میلیون ریال برابر است با 3,143,500,000 تومان.

کلیه هزینه ها مربوط به سال 1401 و در 2 فایل pdf . word می باشد

(قابل ویرایش)

فقط 1 دقیقه تا آگاهی کامل از این کسب و کار زمان باقیست!

دریافت طرح توجیهی قارچ دکمه ای 1401 

3.5/5 - (25 امتیاز)

تماس با کارشناسان سایت استارت وی

اگر زمان مناسبی برای برقراری تماس نیست، فرم زیر را پر کنید. در فرصت مناسب با شما تماس می گیریم.

طرح های توجیهی آماده و قابل دانلود