طرح توجیهی تولید آرد ذرت 🌟(تولید و بسته بندی)

طرح توجیهی تولید آرد ذرت (تولید و بسته بندی)

آنچه می خوانید...

طرح توجیهی تولید آرد ذرت
آرد ذرت پودری نرم و لطیف است که با تجهیزات مخصوص آسیاب می شود. این آرد خواص درمانی و ارزش تغذیه ای بالایی دارد. از این آرد برای درمان مشکلات گوارشی، تقویت سیستم بدنی، کاهش قند خون و جلوگیری از ابتلا به دیابت استفاده می شود. آرد ذرت کاربردهای زیادی در صنایع غذایی دارد که باعث افزایش تقاضای این محصول در بازار می شود.

تماس با کارشناسان سایت استارت وی

تیم آموزشی #استارت_وی با نگارش طرح توجیهی تولید آرد ذرت به شما در تولید این محصول و بررسی توجیهی بودن آن از نظر اقتصادی یاری می رساند.

آنچه در این مقاله می خوانید: در این مقاله به امکان سنجی  طرح تولید آرد ذرت و چگونگی تولید این محصول می پردازیم.

چرا باید آرد ذرت تولید کنیم؟

خواص درمانی و ارزش تغذیه ای بالای آرد ذرت باعث شده تا تولید این محصول اهمیت ویژه ای داشته باشد. خواص درمانی این محصول به شرح زیر است.

  • فیبر بالایی دارد و برای درمان یبوست و مشکلات گوارشی مناسب است.
  • فاقد گلوتن می باشد. گلوتن یک ماده حساسیت زا موجود در آرد گندم می باشد که باعث بروز آلرژی در بیماران سلیاک می شود.
  • ویتامین های موجود در آن باعث تقویت سیستم ایمنی می شوند.
  • باعث کاهش قندخون می شود و خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد.
  • دارای کلسیم، آهن و منیزیم است.
  • کلسترول و گرفتگی عروق را کاهش می دهد.

 

چرا قبل از شروع باید بازار هدف یا فروش را بررسی کنیم؟

با بررسی بازار هدف آرد ذرت قبل از تولید می توانید بدون سردرگمی محصولات خود را به موقع به فروش برسانید و به سود قابل توجهی دست یابید. آرد ذرت کاربردهای زیادی دارد که باعث افزایش فروش آن در سطح بازار شده است. بازار هدف این محصول شرکت های تولیدکننده محصولات غذایی، آرایشی و بهداشتی می باشند. کاربردهای آرد ذرت به شرح زیر است.

  • تهیه خمیر شیرینی و نان
  • تولید سس و سوپ های آماده
  • تغذیه دام و طیور
  • ساخت لوازم آرایش
  • از بین بردن لکه ها و روغن از سطوح

آیا تولید آرد ذرت توجیه اقتصادی دارد؟

بله. توجیه اقتصادی با بررسی هزینه ها، ارزش خالص، نرخ و دوره بازگشت سرمایه می تواند میزان سود تولید آرد ذرت را بسنجد. آرد ذرت به علت اهمیت بالایی که در تغذیه دارد می تواند فروش بالایی داشته باشد و معمولا دوره بازگشت سرمایه در این کار حدود دو سال است. بنابراین تولید این محصول یک سرمایه گذاری زود بازده می باشد و در صورت اتخاذ تصمیمات درست، سود قابل توجهی خواهد داشت.

 

چرا قبل از سرمایه گذاری به طرح توجیهی نیاز داریم؟

طرح توجیهی در واقع اطلاعات مفیدی در زمینه بازار، شرایط سرمایه گذاری، زیرساخت های فنی، توجیه اقتصادی و فرآیند تولید در اختیار ایده پردازان و سرمایه گذاران قرار می دهد. سرمایه گذاران نیز با کمک طرح توجیهی می توانند بدون نگرانی قدم در راه تولید آرد ذرت بگذارند و به موفقیت دست یابند.

 

چگونگی احداث کارخانه تولید آرد ذرت

راه اندازی کارخانه تولید آرد ذرت کار آسانی نیست، اگرچه ممکن است با احداث این کارخانه به سود قابل توجهی دست یابید، اما باید قبل از احداث کارخانه شرایط لازم را مهیا کنید. پس از دریافت مجوزهای لازم، باید به دنبال مکانی برای احداث کارخانه باشید. کارخانه تولید آرد ذرت باید به دور از گرد و غبار و آلودگی باشد و نور کافی داشته باشد. سپس باید تجهیزات لازم تهیه شود و تمام موارد بهداشتی و ایمنی کارخانه رعایت شود تا آفات و حشرات وارد واحد تولیدی نشوند.

 

تولید آرد ذرت را از کجا شروع کنیم؟

اگر تصمیم به تولید آرد ذرت گرفته اید، ابتدا باید تمام جوانب کار را بررسی کنید. برای این کار باید شرایط کسب و کار، میزان سرمایه، میزان سود دهی، شرایط تولید، بازار هدف و زمان بازگشت سرمایه را به دقت بررسی کنید. سرمایه گذاران با استفاده از طرح توجیهی می توانند بدون ترس از شروع کار، تمام این موارد را بسنجند و به موفقیت دست یابند.

 

هزینه تولید آرد ذرت

هزینه های ثابت تولید آرد ذرت شامل اجاره سالن و خرید تجهیزات می باشد و هزینه های جاری نیز شامل شستشوی ذرت، نگهداری، استخدام کارمند و غیره است. بررسی دقیق این هزینه ها کار آسانی نیست و به مطالعات همه جانبه نیاز دارد. طرح توجیهی تولید آرد ذرت با بررسی هزینه های جاری و ثابت در جهت هزینه یابی پروژه به شما مشاوره می دهد. این طرح با توجه به میزان سرمایه شما یک طرح کلی در اختیارتان قرار می دهد تا با استفاده از آن در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید.

 

آیا احتمال شکست در تولید آرد ذرت وجود دارد؟

بله. اگرچه کسب و کار تولید آرد ذرت می تواند سود قابل توجهی داشته باشد، اما نباید احتمال شکست در این کار را نادیده بگیریم. آرد ذرت در خطر هجوم حشرات و آفات قرار دارد و اگر بدون آموزش قدم در این راه بگذاریم، ممکن است تمام سرمایه خود را از دست بدهیم. چه بسیار افرادی که بدون آموزش شروع به کار کردند و قبل از اجرا با شکست مواجه شدند. بنابراین بررسی تمام جوانب و اجرای تصمیمات به موقع می تواند ضامن موفقیت باشد.

 

وضعیت صادرات و واردات تولید آرد ذرت

ذرت یکی از پرمصرف ترین غلات در ایران و جهان می باشد. بنابراین تولید کنندگان با بهره گیری از بهترین تجهیزات کارخانه ای می توانند به تولید و بسته بندی آرد ذرت بپردازند و آنها را به کشورهای خارجی صادر کنند. جالب است بدانید که ذرت ایرانی در میان کشورهای دیگر شناخته شده است و صادرات این محصول جایگاه خوبی در میان کشورهای همسایه دارد.

با افزایش تولید آرد ذرت می توان به خودکفایی رسید و واردات این محصول را به صفر رساند. بنابراین تولید آرد ذرت در ایران اهمیت زیادی دارد و می تواند ما را از واردات بی نیاز کند.

 

طرح توجیهی تولید آرد ذرت چه کمکی به شما می کند؟

طرح توجیهی تولید آرد ذرت یک تصویر کلی از آینده این شغل به ما می دهد. این طرح با مطالعه بازار هدف، شرایط مالی و فنی، امکان پذیری و بازگشت سرمایه می تواند توجیه پذیر بودن تولید آرد ذرت را بسنجد.

 

تیم آموزشی استارت وی چگونه به شما کمک می کند؟

تیم آموزشی #استارت_وی با نگارش طرح توجیهی تولید آرد ذرت و استفاده از مهندسان و مشاوران با تجربه، نقشه راه کسب و کار جدید را در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهد.

[wpforms id=”56583″ title=”true”]

5/5 - (1 امتیاز)

تماس با کارشناسان سایت استارت وی

اگر زمان مناسبی برای برقراری تماس نیست، فرم زیر را پر کنید. در فرصت مناسب با شما تماس می گیریم.

طرح های توجیهی آماده و قابل دانلود

شروع گفتگو
Scan the code
سلام
جهت مشکلات دانلود و یا سفارش طرح توجیهی اختصاصی در واتساپ با ما در ارتباط باشید.