طرح توجیهی تولید بتن آماده 🌟(pdf/doc)

طرح توجیهی تولید بتن آماده

آنچه می خوانید...

مطالعه امکا­سنجی و طرح توجیهی اقتصادی تولید بتن آماده 

تماس با کارشناسان سایت استارت وی

برای آغاز هر طرح و پروژه­ای لازم است مطالعه امکان­پذیری به عنوان اولین و مهم­ترین فعالیت در دستور کار قرار گیرد. زیرا آگاهی داشتن از نقطه ضعف و یا قوت یک طرح و فرصت­های نهفته در بستر آن لازمه کسب موفقیت در آن پروژه است.

در این مقاله به بررسی توجیه ­پذیری طرح تولید بتن آماده پرداخته خواهد شد. به این منظور ابعادی نظیر ابعاد فنی، بازار و مالی مورد بررسی قرار گرفته و در نهایت طرح توجیهی تولید بتن آماده برای استفاده علاقه­مندان تدوین و ارائه می­گردد. با مطالعه طرح توجیهی ارائه شده مشخص می­شود که میزان ارزش پروژه تولید بتن آماده به چه اندازه است و صرف وقت و منابع مالی برای اجرای آن تا چه اندازه صحیح بوده و توجیه اقتصادی دارد.

بتن آماده چیست؟

به مخلوط روانی که به صورت سخت نشده به مشتری عرضه می­شود، بتن آماده اطلاق می­گردد.

تعریف دقیق بتن آماده عبارت است از مخلوطی تازه و روان که به صورت سخت نشده به مشتری عرضه می­شود. بتن آماده از قابلیت سفارشی سازی بر اساس درخواست مشتری برخوردار است و برای این ماده کاربری چند منظوره در صنعت ساخت و ساز در نظر گرفته شده است. بتن آماده را می­توان با ایجاد تغییر در میزان ترکیبات آن، با مقاومت و میزان دوام متفاوت برای استفاده در شرایط محیطی ناهمگون به کار گرفت. 

 کاربرد بتن آماده

کاربردها و موارد مصرف بتن متنوع و گوناگون است اما مهم­ترین کاربردی که در مورد بتن آماده به آن پرداخته می­شود در صنعت ساختمان سازی است. تفاوتی ندارد که ساختمان کاربرد تجاری اداری دارد و یا مسکونی، بتن جزء جدایی ناپذیر ساخت بنا به شمار می­رود. با پیشرفت در این صنعت، بتن ریزی دستی در کارگاه­های ساختمانی متوقف شده و استفاده از بتن آماده جایگزین آن شده است. بتن به عنوان یک کالای واسطه­ای محسوب می­شود و با توجه به اهمیت صنعت ساختمان سازی در رشد و توسعه کشور، طرح توجیهی تولید بتن آماده نیز مورد توجه جدی قرار گرفته است.

ضرورت اجرای طرح تولید بتن آماده

پیشرفت و گسترش صنعت ساختمان سازی یکی از شاخص­های توسعه کشور محسوب می­گردد. به همین دلیل دولت­ها جهت رفع موانع پیشرفت در این صنعت اهتمام ورزیده و زمینه رشد و ارتقا جایگاه علمی و تحقیقاتی فنی در این شاخه را فراهم می­نمایند. با بهبود و ارتقا صنعت ساخت و ساز، صنایع وابسته به این صنعت نیز رشد خواهند کرد.

همچنین افزایش قابل ملاحظه میزان ساخت و ساز در بخش­های مختلف کشور و لزوم رعایت اصول استاندارد برای برخورداری از سازه­های مقاوم که به درستی عایق بندی شده­اند، زمینه ورود قطعه­های بتنی پیش ساخته به این صنعت را فراهم نموده­اند. استفاده از قطعات پیش ساخته باعث صرفه جویی در زمان، هزینه ساخت و انرژی­های مصرفی خواهد شد.

طرح توجیهی تولید بتن آماده

بازار هدف در طرح بتن آماده

با مطالعه و بررسی بازار در طرح توجیهی تولید بتن آماده، بازار هدف این پروژه صرفا محدود به بازار داخلی بوده و میزان تولید در آن بسته به میزان ساخت ساختمان در کشور دارد. از آنجا که بتن آماده ماده­ای روان است که باید پیش از سخت شدن مصرف گردد، انتقال آن به کشورهای دیگر بسیار پرهزینه خواهد بود و در نتیجه توجیه اقتصادی نخواهد داشت. همچنین تولید بتن آماده نیازمند بهره گیری از فناوری­های ویژه و تکنولوژی انحصاری ندارد و این محصول در تمام کشورها به میزان مصرف داخلی تولید می­شود.  

بررسی فنی طرح تولید بتن آماده

بهترین مکان برای اجرای طرح توجیهی تولید بتن آماده زمین­های نزدیک اطراف شهر است.

برای تولید بتن آماده در ایران از سیستم اختلاط تر استفاده می­شود. ابتدا سیمان و سنگ دانه انبار شده و در زمان تولید از طریق دریچه­های لرزشی، تسمه و یا پمپ­های حلزونی وارد چرخه می­گردد. میزان مواد و ترکیبات به کار گرفته شده در ساخت بتن آماده بسیار مهم است، به همین دلیل باید وزن دقیق آن ها مشخص باشد. همچنین میزان آب مصرفی و کیفیت آن نیز در تولید بتن آماده کنترل می­شود. دستگاه بچینگ مواد را در اسرع وقت مخلوط نموده و بتن آماده از طریق میکسر به محل مورد نظر ارسال می­گردد.

طرح توجیهی تولید بتن آماده

بهترین مکان برای اجرای طرح توجیهی تولید بتن آماده، زمین­های نزدیک اطراف کلان شهرها می­باشد. البته مکان در نظر گرفته شده نباید فاصله زیادی با شهر داشته باشد تا بتن آماده را بتوان در طی زمان استاندارد به مکان اجرا انتقال داد.

5/5 - (1 امتیاز)

تماس با کارشناسان سایت استارت وی

اگر زمان مناسبی برای برقراری تماس نیست، فرم زیر را پر کنید. در فرصت مناسب با شما تماس می گیریم.

طرح های توجیهی آماده و قابل دانلود

شروع گفتگو
Scan the code
سلام
جهت مشکلات دانلود و یا سفارش طرح توجیهی اختصاصی در واتساپ با ما در ارتباط باشید.