طرح توجیهی فلفل دلمه گلخانه ای 🌟 word.pdf

طرح توجیهی فلفل دلمه گلخانه ای (سال 1400)

آنچه می خوانید...

طرح توجیهی فلفل دلمه گلخانه ای (سال 1401) پرورش فلفل دلمه و احداث گلخانه

تماس با کارشناسان سایت استارت وی

فلفل دلمه های رنگی از زیباترین صیفی جات هستند که در سفره ایرانیان جایگاه خاصی دارند. فلفل دلمه بهتر است در گلخانه پرورش داده شود، زیرا به محیط گرم برای رشد نیاز دارد و محیط گلخانه برای پرورش این محصول ایده آل است.

اگر به دنبال فرصتی برای کسب درآمد هستید و به کشاورزی و پرورش صیفی جات علاقه دارید، می توانید همین حالا دست به کار شوید.

تیم آموزشی #استارت_وی با تدوین طرح توجیهی فلفل دلمه گلخانه ای افراد را نسبت به آینده کسب و کار، هزینه ها، سود حاصله، تجهیزات مورد نیاز، میزان سرمایه، تعداد سالهای برگشت سرمایه و به طورکلی اقتصادی بودن پروژه آگاه می سازد.

آنچه در این مقاله می خوانید: در این مقاله به چرایی و چگونگی پرورش فلفل دلمه گلخانه ای، برآورد هزینه ها و تجهیزات مورد نیاز می پردازیم.

طرح توجیهی فلفل دلمه گلخانه ای (سال 1400)

چرا باید فلفل دلمه گلخانه ای پرورش دهیم؟

پرورش محصولات کشاورزی با وجود دردسرها و سختی های زیادی که دارند، می تواند بسیار جذاب باشد. حالا این سوال پیش می آید که بین این همه محصول کشاورزی، چرا فلفل دلمه ای را انتخاب کرده ایم؟ در واقع فلفل دلمه ای از محصولاتی است که پرورش آنها نسبت به صیفی جات دیگر کم دردسرتر و راحت تر است، بنابراین سود حاصله از این کسب و کار می تواند قابل توجه باشد و افراد بیشتری را به سمت این کسب و کار بکشاند.

 

چرا قبل از شروع باید بازار هدف یا فروش را بررسی کنیم؟

مهم ترین چیزی که قبل از پرورش محصولات غذایی  باید در نظر بگیریم تعیین بازار هدف یا فروش است. مواد غذایی از جمله محصولات فاسد شدنی هستند و اگر به موقع به فروش نرسند، ممکن است ما را متضرر کنند.

بازار هدف این محصولات میوه فروشی ها و رستوران ها هستند. شما  با برنامه ریزی دقیق می توانید محصولات خود را به موقع به دست مشتری برسانید و به سود خوبی دست پیدا کنید.

 

آیا پرورش فلفل دلمه گلخانه ای توجیه اقتصادی دارد؟

پرورش محصول در گلخانه به دلیل کنترل شرایط آب و هوایی و آفت ها می تواند از نظر اقتصادی بازده بالاتری داشته باشد. در واقع بازدهی این محصول در گلخانه تقریبا دو برابر کاشت در زمین کشاورزی است و با این شرایط می توان گفت که پرورش فلفل دلمه ای گلخانه ای می تواند توجیه اقتصادی داشته باشد.

البته در زمینه پرورش فلفل دلمه ای گلخانه ای باید روش آزمون و خطا را کنار گذاشت و با آموزش اصولی در زمینه شرایط تولید محصول و فروش آن به سود قابل توجهی دست یافت.

 

چرا قبل از سرمایه گذاری به طرح توجیهی نیاز داریم؟

طرح توجیهی پرورش فلفل دلمه گلخانه ای با در اختیار گذاشتن اطلاعات کافی در زمینه نحوه تولید فلفل دلمه ای، برآورد هزینه ها و سود حاصله، تجهیزات و مجوزهای لازم، تصویری شفاف از آینده این شغل در اختیار افراد علاقه مند به پرورش فلفل دلمه ای می گذارد.

تولیدکننده ها می توانند با استفاده از این طرح توجیهی از شکست های احتمالی جلوگیری کنند و بدون ترس از شکست نسبت به پرورش این محصول خوراکی اقدام کنند و در نهایت به سود خوبی دست یابند.

 

چگونگی احداث مرکز پرورش فلفل دلمه گلخانه ای

صرف نظر از مجوزهای لازم برای احداث گلخانه، باید در ابتدا سازه گلخانه و تجهیزات لازم را مهیا کنید. این محصول برای رشد به دمای 13 الی 30 درجه نیاز دارد و رطوبت محیط باید بین 75 الی 80 درصد باشد. بنابراین برای پرورش این محصول باید شرایط فوق را برای احداث گلخانه در نظر بگیرید.

 

پرورش فلفل دلمه ای را از کجا شروع کنیم؟

برای پرورش فلفل دلمه ای ابتدا باید تصویر واضحی از آینده کاری خود داشته باشید. چه بسیار افرادی هستند که با رویای رسیدن به سود زیاد، کسب و کاری را شروع کردند اما در همان ابتدای کار با شکست مواجه شدند. مطمئنا بدون داشتن اطلاعات کافی از هزینه ها، بازار فروش، نحوه بسته بندی و نگهداری محصول  نمی توان به موفقیت دست یافت.

همه این اطلاعات در طرح توجیهی فلفل دلمه گلخانه ای به شما این اطمینان را می دهد که بدون ترس از شکست و با امید به آینده می توانید به موفقیت دست یابید.

هزینه پرورش فلفل دلمه گلخانه ای

برآورد هزینه ها قبل از شروع هر کاری می تواند باعث افزایش احتمال موفقیت شود. بنابراین تمام هزینه ها از دریافت مجوز گرفته تا خرید تجهیزات و هزینه های جاری را باید دقیق بررسی کرد و بر اساس میزان بودجه تصمیم گرفت.

هزینه های احداث گلخانه شامل هزینه ی مجوز، سازه گلخانه ، پوشش پلاستیکی، سیستم گرمایشی، سیستم برق، آبیاری، بذر، کود و غیره می باشد.

 

تجهیزات مورد نیاز پرورش فلفل دلمه گلخانه ای

آشنایی با تجهیزات مورد نیاز برای احداث گلخانه برای شروع کار الزامی است. شما برای احداث یک گلخانه به تجهیزات گرمایشی، ژنراتور، سیستم آبیاری و غیره نیاز دارید. برای کاشت محصول نیز به بذر، کود، خاک مناسب و آفت کش مناسب فلفل دلمه ای نیاز دارید.

 

مجوزهای لازم برای احداث گلخانه

گلخانه هایی با نور، رطوبت و ابعاد مناسب موفق به دریافت مجوز می شوند. جهت اخذ مجوز لازم برای تاسیس گلخانه باید همه شرایط احداث یک گلخانه استاندارد را رعایت فرمایید و سپس طی مراحل اداری نسبت به دریافت آن اقدام کنید. طرح توجیهی فلفل دلمه گلخانه ای از صفر تا صد دریافت مجوز گلخانه را به شما آموزش می دهد.

 

آیا احتمال شکست در پرورش فلفل دلمه وجود دارد؟

تولید محصولات خوراکی دارای ریسک متوسطی است. این ریسک ها می تواند شامل آفت ها، تغییرات آب و هوایی، خراب شدن محصول، پیدا نکردن بازار فروش و غیره باشند.

باید در نظر داشت که با آموزش اصولی نحوه احداث گلخانه فلفل دلمه ای می توان این ریسک ها را به حداقل رساند و احتمال موفقیت را بیشتر کرد.

 

طرح توجیهی فلفل دلمه گلخانه ای چه کمکی به شما می کند؟

طرح توجیهی مجموعه مطالعات و محاسبات انجام شده در زمینه یک کسب و کار است که با به تصویر کشیدن تمام جزئیات شروع یک کار، آینده روشنی از آن نشان می دهد.

شما می توانید با تکیه بر طرح توجیهی فلفل دلمه گلخانه ای احتمال شکست در کار خود را به حداقل برسانید و با چشم باز برای شروع یک کار قدم بردارید. استفاده از طرح توجیهی می تواند با ترس های شما مقابله کند و حس امید و اعتماد به نفس شما را در ابتدای کار افزایش دهد.

 

تیم آموزشی استارت وی چگونه به شما کمک می کند؟

تیم آموزشی #استارت_وی با نگارش طرح توجیهی فلفل دلمه گلخانه ای اطلاعات مفیدی در زمینه نحوه احداث گلخانه، مجوزها، تجهیزات مورد نیاز، توجیه اقتصادی این کسب و کار و سال های انتظار برای رسیدن به سود در اختیار شما قرار می دهد.

جزئیات طرح توجیهی فلفل دلمه گلخانه 1401

مبلغ کل سرمایه گذاری 977 میلیون تومان
سرمایه در گردش 57 میلیون تومان
نرخ بازده سرمایه گذاری(IRR)  31 درصد
بازگشت سرمایه 3.93 سال

کلیه هزینه ها مربوط به سال 1401 و در 2 فایل pdf . word می باشد

(قابل ویرایش)

فقط 1 دقیقه تا آگاهی کامل از این کسب و کار زمان باقیست!

دریافت طرح توجیهی فلفل دلمه گلخانه ای 1401

5/5 - (1 امتیاز)

تماس با کارشناسان سایت استارت وی

اگر زمان مناسبی برای برقراری تماس نیست، فرم زیر را پر کنید. در فرصت مناسب با شما تماس می گیریم.

طرح های توجیهی آماده و قابل دانلود