طرح توجیهی استخراج ارز دیجیتال بیت کوین 🌟(pdf.doc)

طرح توجیهی استخراج ارز دیجیتال - استارت وی

آنچه می خوانید...

رشد سریع قیمت بیت کوین و دیگر ارز دیجیتال ها، توجه بسیاری از سرمایه گذاران را به صنعت استخراج بیت کوین، و راه اندازی فارم بیت کوین جلب کرده است. در همین حین با رونق بازار ماینینگ بیت کوین توجه دولت ها نیز به این صنعت جلب شده است و برای استخراج بیت کوین، مالیات ها و شرایط ویژه ای ایجاد کرده اند. در این مقاله با نکات لازم برای یک طرح توجیهی استخراج ارز دیجیتال بیت کوین و راه اندازی فارم بیت کوین، آشنا می شویم.

تماس با کارشناسان سایت استارت وی

 

ارز دیجیتال چیست؟

ارز دیجیتال، کوین، توکن، و یا پول مجازی، با استفاده از کریپتو گرافی امن شده اند، و پیام ها در کد های کدگذاری شدن امن، ارسال و دریافت می شوند. بیشتر آنها بر پایه تکنولوژی بلاک چین کار کرده و بر آن تکیه دارند.

بر خلاف ارز های سنتی یا فیات، ارز دیجیتال ها توسط هیچ دولت و قدرت مرکزی کنترل نمی شوند. در بعضی از این ارز دیجیتال ها نظیر بیت کوین، لایت کوین، و … کوین های جدید توسط فرآیندی به نام ماینینگ تولید می شوند. ماینینگ، به زبان ساده، یک فرآیند محاسباتی پیچیده در رایانه نود ها (ماینر ها) است، که به وسیله حل کردن معما های ریاضی، شبکه را گسترش داده و امن، و در ازای انجام این کار، مقداری جایزه دریافت می کنند، ماینر ها با یکدیگر برای استخراج بلاک، رقابت می کنند، تا این جایزه را دریافت کنند.

 

لغات متداول در دنیای ارز دیجیتال

قبل از آنکه بخواهیم به معرفی بیت کوین و چگونگی ماینینگ آن بپردازیم، با چند لغت پرکاربرد در این دنیای جدید، و تعدادی از ارز دیجیتال های معروف، آشنا می شویم.

  • آدرس: یک رشته متشکل از اعداد و حروف است، که برای دریافت ارز دیجیتال از آن استفاده می شود. درست همانند آدرس ایمیل می توانید آن را در اختیار هر کسی برای ارسال، ارز دیجیتال برای شما قرار دهید، اما توصیه می شود از هر آدرس فقط یک بار استفاده کنید و در هر تراکنش از آدرس جدیدی استفاده شود، و هیچ محدودیتی در تعداد آدرس وجود ندارد.
  • آلت کوین: کوین های جایگزین یا آلت کوین ها، به همه توکن ها غیر از بیت کوین اشاره دارد.
  • بلاک چین: یک دفتر کل حفاظت شده توسط کریپتو گرافی است، که به صورت وسیعی توزیع شده است. هر بلاک چین متشکل از بلاک هایی به هم پیوسته است، که هر بلاک شامل تاریخچه تراکنش هایی می باشد. با رشد و توسعه بلاک چین، بلاک های بیشتری به هم متصل می شود، و عملا تغییر بلاک های قدیمی غیر ممکن می شود.
  • فورک: بروز رسانی شبکه بلاک چین را فورک می گویند، که شامل دو حالت می شود: فورک نرم، و فروک سخت. فورک نرم بدون تغییر در کوین، و با موافقت اکثریت است، اما فورک سخت، در عمل ایجاد یک کوین جدید است.
  • کیف پول: به محلی که کلید های خصوصی و عمومی کوین ها نگهداری می شود، کیف پول می گویند. از آن برای ارسال و دریافت کوین ها استفاده می کنند. که دو حالت کلی، سخت افزاری و نرم افزاری دارد.
  • ریگ: یک رایانه کاستوم شده است، همه اجزای آن مانند یک سیستم عادی بوده، ولی وقتی حرف از کارت گرافیک به میان می آید، بحث فرق می کند. ریگ ها، به منظور استفاده از کارت گرافیک های بیشتر برای استخراج بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگری به وجود آمده اند، و البته برای بازی کردن با بالاترین گرافیک ممکن هم کارایی دارند.
  • قرارداد هوشمند: یک توافق که به صورت کد نوشته شده، و وقتی یک شرط خاص از آن عملی می شود، به صورت خودکار به اجرا در می آید. بعضی از شبکه ها، به صورت مثال اتریوم، به راحتی از آنها پشتیبانی می کند.

چند نمونه ارز دیجیتال

معرفی چند ارز دیجیتال معروف و معرفی جزئی از آنها:

  • بیت کوین: اولین ارز دیجیتال، و ارزی که همه چیز از آن شروع شد، و در ادامه بیشتر در مورد آن صحبت خواهیم کرد.
  • اتریوم: یک ارز دیجیتال کاملا قابل برنامه ریزی، که به توسعه دهندگان خود امکان گسترش برنامه های نامتمرکز و تکنولوژی هایی را می دهد که در بیت کوین ممکن نیست.
  • ریپل: بر خلاف بیشتر ارز دیجیتال ها از اثبات کار استفاده نمی کند، و الگوریتم اجماع مخصوص به خود را دارد، و این ارز تا حدی به صورت متمرکز اداره می شود.
  • لایت کوین: یک ارز دیجیتال، که در با فرض طلا بودن بیت کوین، خود را نقره دنیای ارز دیجیتال می نامد. این ارز یک فورک سخت بیت کوین است.
  • بیت کوین کش: یک فورک سخت دیگر از بیت کوین، که توسط بزرگترین شرکت ماینینگ، و کارخانه تولید چیپ استخراج بیت کوین، حمایت می شود.
  • مونرو: ارز دیجیتال با قابلیت رعایت کامل حریم خصوصی تراکنش ها، و یکی از فعال ترین ارز دیجیتال ها در بازار واقعی به علت رعایت حریم خصوصی، است.

بیت کوین چیست؟

اولین باری که از موجودیتی به نام بیت کوین اسم برده شد، در آگوست 2008، وقتی دو برنامه نویس رایانه دامنه Bitcoin.org را ثبت کردند بود. در ماه های آتی، پس از ثبت دامنه، سفیدنامه ای با عنوان –بیت کوین: یک سیستم پرداخت نظیر به نظیر- منتشر شد.

بیت کوین چیست

این سند خط مشی های بیت کوین را مشخص کرد، یکی سیستم پرداخت الکترونکی که به هیچ نظارت مرکزی، نیاز ندارد، و تراکنش ها را با امنیت کامل انجام می دهد. این سند شکلی جدید از ارز، را ایجاد کرد، که پرداخت های بدون شناخت و اعتماد در اینترنت را فراهم کرد.

سیستم به دو کاربر در دو نقطه نامشخص از دنیا، بدون شناخت از هم، امکان تبادل پول را می دهد. برای انجام این تبادل، چون هیچ نهاد یا شخص سومی در میان نیست، نیاز به افشای هویت طرفین وجود ندارد.

در ژانویه 2009، اولین تراکنش بیت کوین بین دو سیستم، ساتوشی ناکاموتو، و هالی فینی، یکی دیگر از توسعه دهندگان ابتدایی، به وقوع پیوست. تا به امروز هیچ کس از هویت واقعی ساتوشی ناکاموتو آگاه نیست، البته این خود نکته مثبتی برای بیت کوین می تواند تصور شود، زیرا به جای اعتبار بخشیدن هویت ساتوشی ناکاموتو به بیت کوین، این ارز دیجیتال با شفاف بودن کدها برای خود اعتبار کسب می کند، و هویت ساتوشی بر ارزش آن تاثیری ندارد.

بیت کوین مانند ارز های سنتی، نظیر دلار، یورو و …، چاپ شده نیست، و کالایی است که در شبکه بلاک چین رایانه های سراسر دنیا وجود دارد، و در برنامه های کیف پول افراد از آن نگهداری می کنند. کوچکترین مقدار آن را ساتوشی می گویند، که برابر با یک صد میلیونم بیت کوین است، امکان انجام میکرو تراکنش ها را برای کاربر ها مهیا می کند، که این مهم در ارز های سنتی ممکن نیست.

بیت کوین را با سمبل BTC می شناسند، و اولین ارز دیجیتال دنیا است، و برای بیشتر افراد تازه وارد به این حوزه، تمایز بین ارز دیجیتال و بیت کوین سخت بوده و این دو را مترادف با هم می دانند.

نکته دیگری که دانستن آن خالی از لطف نیست، این است که، همه تراکنش های بیت کوین روی بلاک چین به صورت شفاف قابل مشاهده هستند، که البته این موضوع طرفداران حریم خصوصی را نگران می کند. اما در کل، ردیابی بیت کوین یک فرد خاص امری مشکل است، اما غیر ممکن نیست، و این توصیف که تراکنش های بیت کوین ناشناس انجام می شود، کاملا درست نیست.

یکی دیگر از ویژگی های جذاب بیت کوین، که مزیت بالایی نسبت به ارز های فیات به آن می دهد، این است که، برخلاف ارز های سنتی که توسط بانک مرکزی کنترل شده، و در صورت نیاز تزریق نقدینگی به اقتصاد را به همراه دارند، و از این طریق ارزش پول را دستکاری می کنند؛ بیت کوین توسط الگوریتم کنترل شده، و تعداد 21 میلیون کوین می توانند وجود داشته باشند.

بلاک چین چیست

بلاک چین چیست؟

ما برای انجام یک تراکنش مالی از یک واسطه نظیر بانک استفاده می‌کنیم. اما بلاک چین این امکان را به خریداران و فروشندگان (ارسال‌کنندگان و دریافت‌کنندگان پول مجازی) می‌دهد که به صورت مستقیم با هم در ارتباط باشند و نیاز به یک شخص ثالث به عنوان واسطه از بین برود. این شکل از تراکنش را «همتا به همتا» می‌نامند.

استخراج بیت کوین چگونه کار می کند؟

وقتی شما عبارت استخراج را می شنوید، احتمالا فرآیند استخراج طلا از زیر خاک را تصور می کنید، اما بیت کوین مجازی است، پس چرا به این کار استخراج می گوییم؟

شبیه به طلا، بیت کوین در پروتکل طراحی شده خود، مانند طلا که در زیر خاک است، وجود دارد. اما هنوز بیرون کشیده نشده است.

پروتکل بیت کوین مشخص کرده است که دقیقا باید 21 میلیون بیت کوین وجود داشته باشد. کاری که ماینر ها می کنند این است که، این بیت کوین ها را از پروتکل استخراج می کنند. وقتی ماینر ها، استخراج بیت کوین را به اتمام رساندند، تا زمانی که پروتکل بیت کوین تغییر نکند، بیت کوین بیشتری برای استخراج وجود نخواهد داشت. ماینر ها با تراکنش های تایید شده، بلاک هایی را به بلاک چین اضافه می کنند، و به عنوان دستمزد این کار کارمزد تراکنش را دریافت می کنند.

برای اینکه با فرآیند استخراج بیت کوین آشنا شوید، اول باید با نود آشنا شوید. نود به صورت ساده، یک رایانه قدرتمند است که، نرم افزار بیت کوین را اجرا کرده، و تراکنشها و بلاک ها را ارزیابی و سنجش می کند. از آنجایی که شبکه بیت کوین نامتمرکز است، این نود ها مسئول تراکنش های در حال اجرا در شبکه هستند.

ارز دیجیتال

هر کسی می تواند یک نود باشد، برای این کار فقط و فقط باید نرم افزار رایگان بیت کوین را دریافت کند. مسئله این است، که این کار مصرف انرژی و حافظه بالایی دارد، این شبکه حاوی بیش از چند صد گیگا بایت اطلاعات است. نود ها تراکنش ها را در شبکه بلاک چین بیت کوین توزیع می کنند، هر نود اطلاعات را به نود هایی که می شناسد، ارسال کرده و دوباره نود بعدی هم، این کار را انجام می دهد، تا زمانی که اطلاعات در تمامی شبکه پخش شود، این کار ادامه می یابد، و به این طریق تراکنش ها به سرعت انجام می شوند.

بعضی از این نود ها، نود ماینینگ یا استخراج هستند. آنها تراکنش ها را به یک بلاک تبدیل کرده، و به شبکه بلاک چین اضافه می کنند. این کار به چه صورت انجام می شود؟ به وسیله حل پازل های پیچیده ریاضی که بخشی از برنامه بیت کوین هستند، و بلاک شامل جواب است.

حل پازل، پیدا کردن یک عدد صحیح به نام نانس بین 0 تا 4294967296 است، و سپس ترکیب با اطلاعات بلاک و عبور از تابع هش است. تابع هش هر نوع اطلاعات ورودی را به یک اطلاعات خروجی با طول ثابت تبدیل می کند.

چطور این عدد پیدا می شود؟ با گمان و حدس شانسی این کار انجام می شود. تابع هش این را غیر ممکن می کند که بتوان پیشبینی، خوبی از این عدد داشت. پس ماینر ها این عدد را با اطلاعات بلاک ترکیب کرده، و از تابع هش عبور می دهد. نتیجه هش با تعداد مشخصی از صفر شروع می شود، که هیچ راهی برای حدس زدن این که کدام عدد نانس صحیح است، وجود ندارد، زیرا نتیجه تابع هش برای دو عدد صحیح متوالی هم، نزدیک به هم نخواهد بود.

به تعداد صفری که تابع هش به عنوان نتیجه می دهد، سختی محاسبات می گویند، که به صورت دوره ای تنظیم می شود، تا میانگین مدت زمان پیدا شدن یک بلاک حدود 10 دقیقه باقی بماند. ده دقیقه مدت زمانی است که برنامه نویسان ابتدایی معتقد بودند که جریان کوین های ورودی باید زمان ببرد، با این حساب استخراج بیت کوین تا حدود سال 2140 انجام خواهد شد.

اولین ماینری، که در استخراج بیت کوین، هش مورد نظر را پیدا کند، پیروزی خود را به سایز شبکه اعلام می کند، در این هنگام محاسبات دیگر ماینر ها متوقف شده، و محاسبه برای بلاک بعدی آغاز می شود. ماینر پیروز به عنوان جایزه مقدار بیت کوین دریافت می کند.

مقدار جایزه در ابتدای کار 50 بیت کوین بود، که این مقدار پس از استخراج 210000 بلاک نصف می شود، این واقعه حدود چهار سال یک بار با عنوان هالوینگ رخ می دهد، و در آن جایزه استخراج بیت کوین نصف می شود.

این واقعه برای بیت کوین، بسیار مهم است، چون بر اساس تاریخ با این واقعه قیمت بیت کوین برای به صرفه ماندن برای ماینر ها رشد خوبی می کند. اکنون جایزه استخراج هر بلاک جدید، 6.25 بیت کوین است.

آنطور که به نظر می رسد، کسب این جایزه ساده نیست، جون نود های بسیاری برای آن با یکدیگر رقابت می کنند، و هر نودی که قدرت پردازش بالاتری داشته باشد، تعداد حدس بیشتری را می تواند در زمان کوتاهی زده، و شانس بیشتری برای برنده شدن داشته باشد.

با افزایش سختی شبکه بیت کوین، نود ماینینگ بودن علاوه بر هزینه سخت افزاری، هزینه مصرف برق بالایی را نیز دارد.

چگونه شروع به استخراج بیت کوین کنیم؟

تا به اینجای مطلب متوجه چگونگی کارکرد بیت کوین شدید، اما حالا به سراغ بحث عملی می رویم و اینکه چگونه می توانیم سخت افزار استخراج بیت کوین راه اندازی کرده، و کمی پول دیجیتالی به دست آوریم.

استخراج بیت کوین

در اولین مرحله باید در مورد سخت افزاری که می خواهید با آن استخراج انجام دهید، تصمیم بگیرید. برای تصمیم در این مورد باید با مسائلی آشنا شوید.

تعداد محاسباتی که سخت افزار شما در هر ثانیه انجام می دهد، که آن به وسیله آن پازل توضیح داده شده در مرحله قبل را حل می کند، نرخ هش می گویند. نرخ هش بر اساس، مگا هش، گیگا هش، و ترا هش بر ثانیه اندازه گیری می شود. هرچه مقدار نرخ هش شما در مقایسه با میانگین نرخ هش شبکه بالاتر باشید، شما شانس بیشتری در استخراج بیت کوین، و دریافت جایزه دارید. برای اطلاعات بیشتر در مورد نرخ هش می توانید به صفحه ویکی پدیای انگلیسی سخت افزار ماینینگ بیت کوین مراجعه کنید.

مورد دیگری که باید در انتخاب سخت افزار مورد توجه قرار دهید، مصرف انرژی آن است. همه قدرت های محاسباتی برق مصرف می کنند، و مصرف برق بیشتر، برابر با قبض برق بزرگ تر است. شما نمی خواهید کاری کنید که تمامی پولی که از این راه به دست می آورید را برای خرج هزینه برق هزینه کنید، و استخراج بیت کوین برای شما سود آور نباشد.

برای محاسبه مقدار هشی که شما به ازای هر وات برق به دست می آورید، باید مقدار هش را بر مقدار وات مصرفی تقسیم کنید.

به عنوان مثال اگر شما 800 گیگا هش بر ثانیه برای دستگاه خود داشته باشید، و این دستگاه 200 وات مصرف کند، شما 4 گیگا هش بر ثانیه برای هر وات دارید، و می توانید با استفاده از ماشین حساب های آنلاین ماینینگ بیت کوین، هزینه هش خود را پیدا کنید.

در این جا یک نکته ظریف وجود دارد، و آن این است که این سخت افزار ها ممکن است تجهیزات برقی دیگری را نیز به همراه داشته باشند، و در محاسبات خود وات مصرفی آنها را نیز باید در نظر بگیرید.

سخت افزار استخراج بیت کوین

سه دسته اصلی از سخت افزار ها برای استخراج بیت کوین وجود دارند؛ کارت گرافیک، FPGA و ASIC.

استخراج بیت کوین با کارت گرافیک

ضعیف ترین سخت افزار برای استخراج بیت کوین، خود رایانه شخصی شما است. شما می توانید رایانه دسکتاپ خود را برای ماینینگ بیت کوین، مورد استفاده قرار دهید، اما بر اساس استاندارد های امروزه، رایانه شما خیلی کند است، و هیچ سود اقتصادی ای در استفاده از آن نیست. 

 

شما می توانید با استفاده از ریگ ها، چند کارت گرافیک را برای استخراج استفاده کنید. کارت های گرافیک، از جی پی یو بهره مند هستند، که برای انجام محاسبات سنگین ریاضی، برای نمایش بازی های ویدئویی طراحی شده اند. این ویژگی در الگوریتم بیت کوین SHA256، که برای حل بلاک های تراکنش مورد استفاده قرار می گیرد همخوانی دارد.

یکی از مواردی که در مورد کارت گرافیک مورد توجه است این است که انتخاب های بیشتری به شما می دهد، و می توانید از آن برای استخراج دیگر ارز دیجیتال ها نظیر لایت کوین نیز استفاده کنید.

ماینر های کارت گرافیکی امروزه به دلیل بالا رفتن سختی شبکه بیت کوین صرفه اقتصادی لازمه را ندارد، و با وجود ماینر های ASIC امکان رقابت از آنها برای استخراج بیت کوین گرفته شده است.

استخراج بیت کوین FPGA

این نوع از چیپ ها به تولید کنندگان سخت افزار ماینینگ این قدرت را می دهند، که آنها چیپ ها را در حجم بالا خریداری کرده، و آنها را برای استخراج بیت کوین، به صورت کاستوم در تجهیزات خود استفاده کنند. به این علت که این چیپ ها برای استخراج طراحی شده اند، عملکرد بهتری نسبت به سی پی یو و جی پی یو دارند. یک چیپ قدرتی برابر با 750 مگا هش بر ثانیه را می دهد، و در یکی جعبه  می توان از بیش از یک چیپ استفاده کرد.

 

استخراج بیت کوین با ASIC

قسمت هیجان انگیز سخت افزار ماینینگ بیت کوین اینجاست. با کمک از این سخت افزار می توانید با سرعت بسیار بالا، و مصرف انرژی بسیار پایین، استخراج بیت کوین را انجام دهید. به علت این که این چیپ ها برای انجام این کار طراحی شده اند، تولید آنها بسیار گران و زمان بر است، اما سرعت شگفت انگیزی به شما می دهند.

در طرح توجیهی استخراج ارز دیجیتال بیت کوین موجود در سایت استارت وی مبنای محاسبات ما و استخراج بیت کوین با دستگاه های ایسیک می باشد.

 

مدل های جدید ASIC نیازی به نصب سیستم عامل و  اجرای برنامه کلاینت بیت کوین نداشته، و باید فقط آنها را به برق متصل کنید. در صورتی که از مدل های قدیمی تر استفاده می کنید باید برای شروع به ماین، برنامه کلاینت بیت کوین را روی سیستم خود نصب کرده، و منتظر دانلود شدن دفتر کل یا بلاک چین بمانید و سپس کار خود را شروع کنید.

بازگشت سرمایه

قبل از اینکه سراغ خرید خود را شروع کنید، سودآوری پروژه فارم ماینینگ بیت کوین خود را با استفاده از ماشین حساب های آنلاین متعدد حساب کنید و شما با دادن پارامتر هایی نظیر هزینه تجهیزات، نرخ هش، قدرت مصرف، و قیمت بیت کوین می توانید محاسبه کنید که بازگشت سرمایه شما چقدر طول می کشد.

در طرح توجیهی استخراج ارز دیجیتال بیت کوین بازگشت سرمایه سرمایه شما محاسبه شده است.

یکی از پارامتر های اصلی در این محاسبه سختی شبکه است، این مشخصه تعیین می کند که حل بلاک ها چقدر سخت است، و این مورد به میانگین نرخ هش بلاک چین بیت کوین بستگی دارد. سختی شبکه با توسعه دستگاه های ASIC افزایش پیدا خواهد کرد، پس در هنگام محاسبه نرخ سختی را هم بیشتر کنید تا از افزایش زمان بازگشت سرمایه خود هم ایده مناسبی داشته باشید.

فارم بیت کوین چیست؟

از آنجایی که کسب درآمد از طریق ارز دیجیتال می تواند بسیار هیجان انگیز و سودآور باشد، بعضی از سرمایه گذاران تصمیم گرفتن که تعداد دستگاه های خود را افزایش دهند.

 

به این منظور به علت سر و صدای دستگاه های ماینر، سوله هایی خارج از محل مسکونی گرفته شده، تعداد زیادی از دستگاه های ماینر را در آنجا به برق می زنند، به این مکان ها فارم یا مزرعه بیت کوین می گویند.

برای حداقل فضای لازم برای ایجاد یک فارم بیت کوین، محدودیت اصلی ما تعداد دستگاه هایی است که می خواهیم، در فارم از آنها استفاده کنید. اگر می خواهید با حداقل امکانات استخراج انجام دهید، فضایی که ماینر های خود را بتوانید در آنجا قرار دهید، و از تهویه مناسب برخوردار باشد، کفایت می کند.

استخر استخراج بیت کوین چیست؟

یکی از اولین پرسش هایی که در فرآیند استخراج بیت کوین با آن مواجه می شوید، این است که به صورت تکی کار کند یا به یکی از استخر ها ملحق شود. تنهایی کار کردن به این معنا است، که شما شانس کمتری برای برنده شدن جایزه حل بلاک خواهید داشت، اما کل جایزه متعلق به شماست، ولی با پیوستن به استخر ها شما شانس بیشتری برای برنده شدن خواهید داشت، اما جایزه حل بلاک بر اساس پارامتر هایی بین اعضا تقسیم خواهد شد.

اگر شما قصد خریداری یک کانتینر از ماینر های ASIC را نداشته باشید، استخراج بیت کوین به تنهایی برای شما سود آور نخواهد بود، چون به علت افزایش قیمت بیت کوین و تجهیزات جدید ماینر ها سختی شبکه به صورت قابل ملاحظه ای بالا رفته است.

تعداد زیادی استخر برای استخراج بیت کوین وجود دارد، و همچنین شما می توانید به سادگی با یک جست و جو لیستی از استخر ها را برای ارز دیجیتال محبوب خود نظیر اتریوم، زی کش، و یا لایت کوین پیدا کنید. بعضی از محبوب ترین استخر های بیت کوین BTC.com، Slush pool و Antpool هستند.

آیا استخراج بیت کوین در ایران و افغانستان غیر قانونی است؟

در مورد استفاده از بیت کوین در ایران ممنوعیت قانونی صریحی وجود ندارد، اما مقامات متعدد کشور اظهار نظرهای متعددی در مورد غیر قانونی بودن آن یا اضافه کردن آن در لیست قاچاق ارز داشته اند. اما استخراج بیت کوین در ایران، به شرط گرفتن مجوز های لازم و استفاده از برق به بهای صادراتی آن، آزاد است و غیر قانونی نیست.

در مورد استخراج بیت کوین در افغانستان منع مشخصی وجود ندارد، اما بر اساس گفته یکی از مقامات بانک مرکزی افغانستان، در نظر دارد که بیت کوین را به اقتصاد این کشور وارد کرده، و از طریق آن جذب سرمایه گذاری کند.

معرفی ماینر بیت کوین

دستگاه های ماینر یا استخراج بیت کوین به تنهایی فضای کمی را می گیرند، ابعادی کمتر از 30*30*60 سانتی متر دارند. در مورد انتخاب دستگاه سه پارامتر اصلی قدرت دستگاه، مصرف برق دستگاه، و قیمت دستگاه مطرح هستند. اما به یاد داشته باشید، که دستگاهی که قدرت بالاتری دارد، به معنای بهتر بودن آن نیست، و عواملی نظیر مصرف انرژی، عمر دستگاه، وزن، میزان صدا، و مقبولیت در میان ماینر ها نیز مهم است.

در طرح توجیهی استخراج ارز دیجیتال بیت کوین ما بهترین ماینرها را مورد بررسی قرار می دهیم.

به عنوان نمونه یکی از بهترین و جدید ترین ماینر ها، دستگاه Bitmain Antminer 19Pro، ساخته شرکت بیت مین با قدرت 110 تراهش، وزن 15 کیلو گرم، و ابعاد 19*29*37 سانتی متر است. این دستگاه صدایی برابر با 81 دسیبل تولید کرده و مصرف برق 3250 واتی دارد. این دستگاه قیمتی برابر با 5020 دلار دارد.

با یک جستجو در اینترنت می توانید با مدل های بسیار از این ماینر ها آشنا شوید. اما به یاد داشته باشید، که قیمت بالاتر به معنای بهتر بودن نیست، شما ممکن است به جای خرید یک ماینر 300 میلیون تومانی با ده ماینر 30 میلیون تومانی نتیجه بهتری را کسب کنید.

مجوز ماینینگ چیست؟

از سال 1398 استخراج بیت کوین مجاز شد، و برای آن دستورالعملی تهیه گردید. با جستجوی – معاونت های طرح و برنامه و امور صنایع؛ مصوبه هیئت محترم وزیران به شماره 94055/ت  0554/9/05 مورخ هـ99655- شما می توانید متن کامل این مصوبه را مطالعه کنید.

چگونه بیت کوین به دست آمده را بفروشیم؟

در حقیقت آسان ترین مرحله کار همین است، شما در هنگام شروع به استخراج یک آدرس کیف پول بیت کوین داده یا به شما داده می شود، که جایزه به آن ریخته می شود. برای فروش بیت کوین شما می توانید از خدمات صرافی های آنلاین متعدد استفاده کرده و آن را تبدیل به دلار کرده یا نگه دارید، یا با مراجعه به صرافی های داخلی یا صرافی های آنلاین معتبر با انتقال بیت کوین ریال دریافت کنید.

مالیات بیت کوین چقدر است؟

اگر شما استخراج بیت کوین را به صورت رسمی انجام نمی دهید، این بخش به شما مربوط نمی شود، ولی اگر برای استخراج بیت کوین مجوز دریافت کرده اید. بر اساس محل فروش بیت کوین مشمول مالیات می شوید، اگر بیت کوین را به دلار یا دیگر ارز ها خارج از ایران تبدیل کرده باشید، باید مالیاتی که صادرکنندگان صنعتی پرداخت می کنند، را پرداخت کنید. ولی اگر در ایران بیت کوین خود را بفروشید، مشمول معافیت مالیاتی می شوید.

برق مصرفی استخراج بیت کوین

ارزان قیمت بودن برق های کشاورزی، صنعتی، مدارس و … باعث شده است که افراد زیادی اقدام به راه اندازی فارم بیت کوین در این محل ها کنند. به همین دلیل دولت در صورت مطلع شدن از این گونه فعالیت ها برق آنها را قطع و آنها را مورد پیگیری قضایی قرار می دهد. استخراج کنندگان می توانند با پرداخت بهای برق به صورت صادراتی و شرایط ویژه ای اقدام به استخراج بیت کوین کنند.

در طرح توجیهی استخراج ارز دیجیتال بیت کوین ما هزینه های برق را مطابق هزینه صادراتی برق محاسبه کرده ایم.

برق بیت کوین

نکته دیگر در مورد برق ماینر این است که، اگر قصد راه اندازی فارم با کمتر از 10 ماینر را دارید، برق سه فاز خانگی هم مشکل شما را حل می کند، اما اگر قصد استفاده از دستگاه های بیشتری دارید، راه حل شما استفاده از برق صنعتی است. البته استفاده از یک مشاور در راه اندازی یک فارم ضروری است.

طرح توجیهی استخراج ارز دیجیتال بیت کوین

در طرح توجیهی استخراج ارز دیجیتال بیت کوین باید تمامی هزینه ها، و برآورد های زیر محاسبه و امکان سنجی شود:

  1. زمین و ساختمان سازی
  2. تجهیزات مورد نیاز
  3. سرمایه ثابت
  4. سرمایه در گردش
  5. هزینه برق مصرفی
  6. تعمیرات و نگهداری دستگاه ها
  7. هزینه استهلاک
  8. هزینه های پیش بینی نشده
  9. هزینه سرمایه گذاری کل
  10. هزینه های تولید
  11. جریان نقدینگی
  12. درآمد حاصل از فروش
  13. درآمد در 5 سال آینده
  14. برآورد نقطه سر به سر

سخن پایانی

از زمان پیدایش بیت کوین در سال 2009، تا کنون قیمت آن نوسانات بسیار زیادی را تجربه کرده است و قیمت آن از حدود 1 سنت در سال 2010، به حدود 60 هزار دلار در سال 2021 رسیده است و رشد 6 میلیون درصدی را تجربه کرده است. برای ورود به این صنعت شما باید ریسک پذیری بالا و قدرت تصمیم گیری خوبی داشته باشید.

ما در طرح توجیهی استخراج ارز دیجیتال بیت کوین تمامی هزینه ها و درآمدهای حاصل از ماینینگ بیتکوین را برآورد کرده ایم.

طرح توجیهی بیت کوین 1401

دریافت طرح توجیهی بیت کوین 1401

دانلود طرح توجیهی بیت کوین(1400)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خرید و دانلود فوری

 

طرح توجیهی اتریوم 1400
خرید و دانلود فوری
 

5/5 - (2 امتیاز)

تماس با کارشناسان سایت استارت وی

اگر زمان مناسبی برای برقراری تماس نیست، فرم زیر را پر کنید. در فرصت مناسب با شما تماس می گیریم.

طرح های توجیهی آماده و قابل دانلود

شروع گفتگو
Scan the code
سلام
جهت مشکلات دانلود و یا سفارش طرح توجیهی اختصاصی در واتساپ با ما در ارتباط باشید.