طرح توجیهی پتروپالایشگاه 🌟(اخذ مجوز+وام)

آنچه می خوانید...

بررسی و امکانسنجی طرح ساخت/ احداث پتروپالایشگاه با نگارش طرح توجیهی اختصاصی، گام های نخستین را در راستای پایان دادن به تحریم های نفتی و پتروشیمی بردارید.

تماس با کارشناسان سایت استارت وی

همانطور که می دانید صنعت نفت و پتروشیمی سالهاست با تحریم های امریکا و اتحادیه اروپا با مشکل مواجه شده اند.

سهولت در تحریم نفت خام از یک طرف و ناتوانی در تامین سرمایه پروژه های پالایشی جدید از سوی دیگر دو نقطه ضعف اساسی در صنعت نفت ایران بوده است.

با اجرای طرح افزایش میزان ظرفیت پتروپالایشگاه ها با استفاده از سرمایه های مردمی، ایستگاه پایانی برای دو نقطه ضعف وارده بر این صنعت محقق خواهد شد.

طرح افزایش ظرفیت پتروپالایشگاه های میعانات گازی و نفت خام با استفاده از سرمایه های مردمی در تیرماه سال 98 در مجلس به تصویب رسید.

هدف از این طرح جلوگیری از خام فروشی با طرح احداث پالایشگاه های جدید موسوم به پتروپالایشگاه می باشد.

مطابق قانون تصویب شده تامین سرمایه با کمک بورس و سرمایه های مردمی انجام می شود و از 1 تا 2 سال تنفس خوراک بهره مند خواهد شد.

صادرات فرآورده های نفتی چگونه تحریم ها را دور می زند؟؟

بخش بزرگی از بودجه سالانه کشور بواسطه فروش و درآمد نفت خام است. از طرفی آسان بودن تحریم نفت خام از سوی آمریکا برگ برنده ای برای آنهاست. اما دلایل محکمی وجود دارد که اعمال تحریم علیه فرآورده های نفتی کارساز نخواهد بود.

1.مشتریان  شناخته شده نفت خام در مقابل متقاضیان زیاد فرآورده های نفتی

نفت خام ما فقط توسط کشورهای معدودی خریداری می شود که شناسایی آنها کار چندان سختی نیست. با تحریم هر شرکت خریدار، امکان خرید مجدد غیرممکن خواهد بود. اما در مقابل، مشتریان فرآورده های نفتی به دلیل پراکندگی و گستردگی و تنوع فرآورده ها امکان پذیر نیست.

2. محوله های نفتی بزرگ در مقابل شبکه مویرگی

رصد صادرات نفت خام با استفاده از کشتی های نفتکش چند میلیون بشکه ای کار آسانی برای امریکا و ریسک بالایی برای خریداران در پی دارد. در مقابل، صادرات فرآورده های نفتی با استفاده از خط لوله، کشتی های تجاری و … امکان رصد توسط امریکا را نخواهد داشت.

3. تراکنش های بزرگ و کوچک

در شرایط تحریم نفتی و بانکی امکان جابجایی حجم زیاد پول غیرممکن است و در مقابل، با توجه به گستردگی و حجم پایین معاملات ریسک تراکنش های مالی کاهش می یابد. 

 

ما می توانیم با ساخت پتروپالایشگاه به دلایل گفته شده در بالا، کشور را از وابستگی به درآمد حاصل از فروش نفت خام و تحریم های نفتی نجات داده و با تولید فرآورده های نفتی امکان ایجاد اشتغال و کارآفرینی در صنایع پایین دستی را بوجود بیاوریم.

با توجه به تحقیقات صورت گرفته طرح ساخت پتروپالایشگاه حدود 30 درصد نرخ بازگشت سرمایه خواهد داشت این درحالیست که نرخ بازگشت سرمایه پالایشگاه ها در بهترین شرایط حدود 13 درصد می باشد.

اگر شما هم بدنبال این طرح سودده و اقتصادی هستید می توانید با سفارش طرح توجیهی احداث پتروپالایشگاه گام ارزشمندی در راستای اشتغال، کارآفرینی، رهایی از وابستگی کشور به درآمد نفت خام و پیشرفت کشور بردارید.

دانلود برخی از پروژه های انجام شده توسط ما

با ما در ارتباط باشید…

 

با استفاده از طرح توجیهی می توانید کلیه هزینه ها و درامدهای این کسب و کار را برآورد کنید

[wpforms id=”56583″ title=”true”]

5/5 - (2 امتیاز)

تماس با کارشناسان سایت استارت وی

اگر زمان مناسبی برای برقراری تماس نیست، فرم زیر را پر کنید. در فرصت مناسب با شما تماس می گیریم.

طرح های توجیهی آماده و قابل دانلود