جزئیات جدید طرح کسب و کار اقامتگاه بوم گردی🌟

آنچه می خوانید...

آیا سرمایه گذاری در طرح کسب و کار اقامتگاه بوم گردی و گردشگری صرفه اقتصادی دارد؟
آیا می خواهید با بوم گردی آشنا شوید ؟

آیا دوست دارید از ساختار اقامتگاه بوم گردی مطلع گردید؟
آیا طرح توجیهی می تواند برآوردهای ما از آینده این کسب و کار را نشان دهد؟
لطفا در این مقاله با ما همراه شوید…

تماس با کارشناسان سایت استارت وی

طرح توسعه پایدار روستایی با اقامتگاه بوم گردی

بوم گردی سفری مسئولانه است که به حفظ ارزش‌های محیط زیست و معنوی منطقه توجه دارد و با مردم محلی تعامل برقرار می‌کند و به گردشگر، تجربه‌ای خاص و فراموش‌نشدنی می‌بخشد و بر بهبود کیفیت زندگی مردم محلی تاثیر مستقیم می‌گذارد.

اقامتگاه بو‌م گردی معمولا در مناطق طبیعی و روستایی و در نزدیکی جاذبه‌های بکر طبیعی منطقه ساخته می‌شود.
اقامتگاه های بوم گردی از قوانین سازمان میراث فرهنگی تبعیت می‌کنند.

بوم ‌گردی چیست؟

اکوتوریسم (Eco Tourism) یعنی طبیعت‌گردی یا به عبارت دیگر، گردشگری طبیعت. معادل روان فارسی آن «بوم گردی» است.
بوم گردی سفری مسئولانه است که بیش از هر چیز، به حفظ ارزش‌های محیط زیستی و معنوی یک منطقه توجه می کند و با مردم محلی تعاملی مستقیم و بهینه دارد. بنابراین، گردشگر را با تجربه ی‌ سفری خاص و فراموش‌نشدنی مواجه می سازد و در عین حال، بر بهبود کیفیت زندگی مردم محلی تاثیر مستقیم می‌گذارد.

بوم‌گرد گردشگری است که به یک منطقه بکر طبیعی سفر می کند و سعی دارد کمترین اثر منفی را بر ویژگی‌های اصیل طبیعی، فرهنگی، محیطی و اجتماعی منطقه برجای بگذارد.

بوم گردی و رسوم محلی

اقامتگاه‌‌ بوم‌گردی به معرفی مراسم بومی توجه ویژه دارد و مسافران می‌توانند با همراهی راهنمایان محلی، از مراسم و آیین‌های باستانی، بومی یا مذهبی مناطق محلی بازدید داشته باشند.
بعضی از این اقامتگاه‌ها برنامه‌های بلندمدت و برنامه‌ریزی شده برای توسعه و حفظ محیط زیست اطراف خود دارند. اقامتگاه محلی پویا همواره تعدادی تصویر، کتاب، نقشه‌ و پوستر برای معرفی جاذبه‌ها و آداب و رسوم بکر منطقه به گردشگران و بازدید کنندگان خود ارائه می دهد.

اقامتگاه بوم گردی چیست؟

اقامتگاه بو‌م گردی معمولا در مناطق طبیعی و روستایی و در نزدیکی جاذبه‌های بکر طبیعی منطقه بنا می گردد. اقامتگاه‌های مزبور در محیطی خارج از شلوغی شهر و دور از ترافیک، آلودگی های صوتی و محیطی قرار دارند.
اقامتگاه بو‌م گردی در هر منطقه‌ای که باشند، به سبک معماری خانه‌های محلی همان منطقه بنا می‌گردند. غالب این اقامتگاه ها خانه‌هایی قدیمی بوده اند که بازسازی و احیا شده و مجددا استفاده شده‌اند. این اقامتگاه‌ها معمولا کوچک اند و کمتر از ۳۰ اتاق دارند. طراحی این اقامتگاه‌ها به گونه ای است که با محیط زیست سازگاری دارد. در این اقامتگاه‌های مصرف انرژی برق، آب و همچنین تولید زباله در حد اقل بوده و بدون آسیب‌رسانی به محیط طبیعی پیرامون است.

در چند سال اخیر، شکلی از این نوع اقامتگاه‌ها در ایران تأسیس شده‌ است. در کشور ما اقامتگاه‌هایی که با اصول توسعه ی پایدار و اکولودژ همخوانی داشته باشد، نیست، اگرچه برخی از اقامتگاه‌ها، مانند «گیله بوم» در روستای قاسم آباد گیلان، به این استاندارد نزدیک است. اقامتگاه‌هایی که پیرو این اصول هستند به ۱۰ تا هم نمی رسند.

جاذبه های بوم گردی

اقامتگاه بوم گردی می‌تواند تجربه‌ای خاص برای عاشقان سفر باشد؛ تجربه‌ای وسوسه کننده که حتما ارزش یک بار امتحان کردن دارد؛ یک اقامت به خاطر ماندنی که با یک بار تجربه، نمی‌توان از تجربه ی دوباره ی آن دست کشید.

رزرو این اقامتگاه ها در سراسر کشورمان و شهرهایی مانند قشم، گیلان، یزد، کاشان، همدان، شیراز، اصفهان و دیگر شهرها از طریق سایت های اینترنتی امکان پذیر است.

 

امکانات اقامتگاه‌های بوم گردی چیست؟

اقامتگاه بوم گردی سطح مناسبی از امکانات رفاهی و بهداشتی را برای گردشگران فراهم آورده ‌است. اقامتگاه‌های مزبور غالبا از سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی نوین برخوردارند، اما ممکن است با امکاناتی نظیر پنکه سقفی، بخاری هیزمی، و بخاری نفتی هم مواجه شوید. سطح بهداشت بیشتر این اقامتگاه‌ها خوب است، اما توجه داشته باشید که در بیشتر اقامتگاه‌ها، حمام و سرویس بهداشتی در بیرون از اتاق‌ها قرار گرفته و مشترک است. لوازم خواب و استراحت هم در این اقامتگاه ها معمولا لحاف و تشک است که البته ممکن است تخت هم باشد.

 

امکانات یک اقامتگاه بوم گردی

ویژگی‌های یک اقامتگاه بوم گردی 

 

اقامتگاه بوم گردی به خاطر ساختار بومی‌اش، در مقایسه با دیگر مراکز اقامتی، جاذبه های خاصی برای مسافران به همراه دارد. از جمله ی آن ها می توان به موضوعات ذیل اشاره کرد:

1. طراحی بومی

اقامتگاه بوم گردی در حقیقت نماینده‌ای از ویژگی‌های منطقه است که طبق معماری سنتی منطقه طراحی گردیده است. خانه‌های خشتی مناطق کویری، خانه‌های کاه گلی مناطق شمالی، کیمه های چوبی مناطق جنگلی، خانه‌های اوی مناطق ترکمنی گلستان، خانه های سنگی مناطق کوهستانی، کپرهای مناطق جنوبی کشور، چادرهای عشایری، همه و همه از ویژگی‌های خاص هر منطقه به شمار می‌آید که نشان از تنوع جغرافیایی، اقلیمی و گوناگونی فرهنگی مردمان دارند.

طراحی اقامتگاه بوم گردی

2. میزبانان در اقامتگاه بوم گردی

 

یکی از بهترین کسانی که می تواند فرهنگ مقصد را به شما ارائه کند میزبان اقامتگاه است که لباس محلی پوشیده است و تلاش می کند به خوبی به سؤالات شما در زمینه ی فرهنگ منطقه پاسخ گوید. معمولا میزبان اقامتگاه با توجه به تنوع منطقه جغرافیایی، قومی و اقلیم خود، وقت زیادی را با مسافران می گذراند و تلاش دارد تا بخش هایی از فرهنگ منطقه را به آن ها ارائه دهد.

 

3. خوراکی ها و نوشیدنی ها

اگر به غذاهای سنتی علاقه داشته باشید، می‌توانید اقامت در اقامتگاه بوم گردی آن ها را امتحان نمایید. تجربه ی زندگی با مردم روستایی و خوردن غذاهای خوشمزه ی محلی، یکی از مهم‌ترین علل انتخاب این نوع مکان‌های اقامتی به شمار می‌رود.

 

4. دکوراسیون

وقتی به یک اقامتگاه بوم گردی پا می نهید، این فرصت برایتان پیش آمده است که چند روز را در محیطی سنتی با طراحی زیبا و چشم نواز سپری کنید؛ و کسانی که در این اقامتگاه کار می کنند میزبانان شمان هستند که این فرصت را برای شما پیش آورده اند که چند روزی را در خانه شان بمانید.
معمولا در دکوراسیون این نوع اقامتگاه‌ها سعی شده است از نمادها و نشانه‌های همان منطقه استفاده شود تا حس حضور در خانه یکی از بومی‌ها را به شما بدهد. از کوچک ترین لوازم خانه در حیاط تا تزیینات در و دیوارها و وسایل پذیرایی، همه نشانی از سنت و فرهنگ دارند.

5. توجه به محیط زیست

اقامتگاه بوم گردی راهی برای کاهش آسیب های گردشگری به محیط زیست است و در ترویج اصول حفاظت از محیط زیست و توسعه پایدار نقش دارد..

6. مدیریت پسماند

یکی از کارهایی که باید در این اقامتگاه ها به به آن توجه شود، مدیریت پسماند است. تفکیک زباله های قابل بازیافت از زباله های خشک و تر از جمله ویژگی های یک اقامتگاه مسئول در برابر محیط به شمار می رود.

خانه ایلی

7. صرفه جویی در مصرف آب

همواره آب مایه حیات بوده است، اما این روزها وضع آب در بیشتر نقاط جهان خوب نیست. برخی سیستم ها برای کاهش مصرف آب تعریف شده و راه های زیادی در این زمینه پیشنهاد شده است که اقامتگاه بوم گردی باید حتی الامکان آنها را به کار ببندند.

8. استفاده درست از انرژی

گاز و برق از انرژی هایی هستند که همه ما از آن ها استفاده می کنیم. یک اقامتگاه بوم گردی خوب جایی است که به شکل مصرف این انرژی ها توجه دارد و حتی می تواند آنها را با انرژی های تجدید پذیر جایگزین کند. استفاده از پنل های خورشیدی یکی از بهترین چیزهایی است که در این اقامتگاه ها به چشم می خورد. استفاده حداکثری از نور محیط و سیستم نورپردازی درست به کاهش مصرف بی رویه انرژی منجر می شود.

9. رسوم محلی

یکی از مسئولیت های هر اقامتگاه نشان دادن فرهنگ است که باعث می شود به اجرای مراسم در اقامتگاه ها توجه شو. رقص ها و موسیقی های محلی، بازی های سنتی، لالایی ها و مانند آن، همه چیزهایی هستند که می توانید در این اقامتگاه های شاهدشان باشید.

10. خدمات بهداشتی و رفاهی

نوع ارائه خدمات در اقامتگاه بوم گردی متفاوت است که در اینجا به موارد مهم آن ها اشاره می کنیم:

‌أ. حمام و سرویس بهداشتی

اقامتگاه بوم گردی باید شباهت زیادی به یک خانه، و مهمانان و میزبانان هم شبیه افراد یک خانواده باشند. در این اقامتگاه اعضای خانواده از یک سرویس بهداشتی و یک حمام مشترک استفاده می کنند.

‌ب. جای خواب

معمولا سیستم خواب در اقامتگاه ها کف‌خواب است و تنها برخی از آن ها تخت‌خواب دارند. لطفا این موضوع را مدّ نظر داشته باشید.

‌ج. سیستم گرمایشی و سرمایشی

با توجه به منطقه‌ای که به آنجا سفر می‌کنید، سیستم های گرمایشی و سرمایشی متفاوتی را مشاهده می کنید. البته در بسیاری از اقامتگاه ها از نوع مدرن این سیستم ها استفاده می کنند؛ اما شما ممکن است در میان آن ها با بخاری هیزمی، نفتی، پنکه سقفی و مانند آن هم مواجه شوید و خبری از شوفاژ و بخاری های گازی نباشد.

هزینه های بوم گردی

11. نوع سرویس دهی

در اقامتگاه بوم گردی همه چیز بر عهده ی خودتان است. به خاطر داشته باشید که شما به اینجا آمده اید تا مثل افراد بومی زندگی کنید. بنابراین، از خشک‌شویی خبری نیست؛ فقط یک آشپز خانه هست، و نمی تواید بر روی امکاناتی نظیر کمد مخصوص و اتاق مجهز هم حساب باز کنید.

12. هزینه ها

واقعیت این است که اگر به فکر جیب تان باشید اقامت در اقامتگاه بوم گردی را به هتل‌ چندستاره ترجیح می دهید این علت خوبی است برای آنکه بخواهید نظرتان را درباره ی این اقامتگاه ها عوض کنید.
علت کاهش هزینه ها در این نوع اقامتگاه ها این نیست که قرار است شما خدمات بدی دریافت کنید. در واقع، نوع خدمات در این اقامتگاه ها متفاوت است و همین تأثیر مستقیمی بر هزینه ها می گذارد.

13. راهنمایان محلی

چند بار در یک مقصد، موفق به پیدا کردن جاذبه ی مورد نظرتان نشده اید و یا آن گونه که دوست داشته اید درباره اش اطلاعات به دست نیاورده اید؟ یکی از ویژگی های اقامتگاه بوم گردی حضور راهنمایان و بلدهای محلی در آن ها و تلاش برای فراهم کردن فرصت بازدید از سیمای طبیعی و بستر فرهنگی منطقه برای مسافران است.

14. کمک های اولیه و خدمات پزشکی

بسیاری از اقامتگاه بوم گردی در محیط های طبیعی و بدور از مراکز شهری قرار دارند و این بدان معناست که خدمات امدادی از آن ها فاصله دارد. به همین علت، این اقامتگاه ها باید مخاطرات و حوادث مرتبط با فعالیت خود را شناسایی کنند و در مراحل کسب مجوز، آن ها را مطرح نمایند.اهداف بوم گردی

اهداف بوم گردی

اگر می خواهید به سفر بروید، می‌توانید اثرات منفی سفر خود را کم کنید و حتی در بعضی جنبه‌ها تغییر مثبت هم ایجاد نمایید. اگر از صنایع‌ دستی محلی مردم منطقه بخرید در واقع، به اقتصاد مردم محلی کمک کرده اید. اگر شرایط ذیل مهیا باشد می‌توانید خود را بوم گردی موفق به شمار بیاورید:

1. آگاهی فرهنگی و محیط زیستی
  • گام اول برای هر فعالیت این است که بدانید چطور باید آن را انجام دهید.
  • سعی کنید کمترین تأثیر سوء را بر طبیعت به جای بگذارید.
  • به جای هواپیما از قطار استفاده کنید.
  • به‌ جای رانندگی با ماشین، دوچرخه سواری نمایید یا از وسایل حمل‌و‌نقل عمومی استفاده و یا پیاده‌روی کنید.
  • با هدر ندادن منابع طبیعی، به آن ها احترام بگزارید.

2. تجربه مثبتی برای گردشگران و اهل محل برجای بگذارید.

وقتی از احترام به گردشگران صحبت می‌شود، باید توجه داشته باشیم که حرمت بومیان نادیده گرفته نشود. باید به مردم محلی، جامعه‌ و ارزش‌هایشان هم احترام گذاشت و از آنان حمایت‌ کرد.

3. مزایای مالی سفرتان باید مستقیما برای حفظ منابع طبیعی هزینه شود

بیشتر پولی که شما برای بوم گردی خرج می‌کنید صرف حفاظت از منابع طبیعی می شود.

بوم گردی در ایران

4. برای توانمند‌سازی مردم محلی پول خرج کنید

شما که محصولات باکیفیت و اصیل محلی را می خرید با این کارتان از مردم بومی حمایت می کنید. در نتیجه ی این کار، آن ها سود بیشتری در مقایسه با گردشگری، که پرجمعیت است، به‌دست خواهند آورد، هرچند تعداد گردشگران بوم گردی نسبت به آن ها کمتر است.

5. افزایش حساسیت نسبت به شرایط سیاسی، اجتماعی و محیط‌زیستی کشور میزبان

این یکی از سخت‌ترین شروط بوم گردی است، و گاهی نه ‌تنها انجام دادن آن، بلکه حتی درک کردن شرایط میزبان هم دشوار می نماید.

 

اقامتگاه های بوم گردی در ایران

این اقامتگاه ها در سراسر ایران و تقریبا در تمام استان ها پراکنده اند و از نظر امکانات و کیفیت ارائه ی خدمات بر 3 نوع هستند و به درجه ۱، ۲ و ۳ تقسیم می شوند. سازمان میراث فرهنگی و صنایعی دستی و گردشگری شرح مشخصات و ضوابط ساخت، بهره برداری و درجه بندی اقامتگاه های بوم گردی کشور را در آیین نامه ای تدوین و وظایف مالکان این اقامتگاه ها را مشخص کرده است. توسط بازرسان این سازمان به صورت دوره ای از این اقامتگاه ها بازرسی به عمل می آید و بر کیفیت کار آن ها نظارت می شود.
پذیرفتن مسافر در اقامتگاه های بوم گردی
پذیرش مسافر در این اقامتگاه ها از قوانین جاری بر اماکنی مثل هتل تبعیت می نماید که مطابق قوانین کشورمان تعریف شده است. بنابراین، همراه داشتن مدارک شناسایی برای ورود به اقامتگاه، رعایت شئون و احترام به قوانین کشور الزامی است. البته یادتان باشد که برای برخی از اقامتگاه ها باید از قبل رزرو داشته باشید.

غذای بوم گردی

برخی اقامتگاه های بوم گردی معروف ایران

1. «گیله‌ بوم» در روستای قاسم آباد گیلان
2. «خانه نقلی» در کاشان
3. «نارتیتی» در روستای راحت آباد تفت یزد
4. «نورخونه» در روستای پاده در سمنان
5. «کندوان» در تبریز
6. اقامتگاه های بوم گردی چابهار
7. اقامتگاه های بوم گردی شیراز
8. اقامتگاه های بوم گردی قشم

احداث اقامتگاه بوم گردی در ایران

شاید با خواندن این مطلب به فکر خانه ای قدیمی افتاده اید که سال هاست خاک می خورد و هوس کرده اید یکی از این اقامتگاه ها را در آن احداث کنید. در این صورت باید به چند نکته توجه کنید:

الف. پیش از همه باید بدانید که سر و کارتان با سازمان میراث فرهنگی و صنایعی دستی و گردشگری است. با مصالعه بخشنامه های این سازمان به خوبی با چند و چون کار آشنا می شوید.

ب. روستاها و مناطق نمونه گردشگری، کویرها و مناطق جنگلی و همه روستاهای کشور ،که دارای جاذبه های تاریخی و فرهنگی هستند، مکان های مناسبی برای احداث اقامتگاه به شمار می روند.

ج. اگر حال شما از بوم گردی در کشور عزیزمان ایران خوب می شود و می توانید با سرمایه گذاری در این زمینه کمک کنید که حال دیگر هموطنان‌مان نیز خوب شود، بجاست همین حالا دست به کار شوید.

با هر قدر سرمایه که داشته باشید با همان دغدغه ای که برای کشورمان، مردمش و سنت هایش دارید کافی است سری به یکی از مناطق بوم گردی کشورمان بزنید و با یکی از مالکان آن مشورت کنید. این گونه مناطق گردشگری در گوشه گوشه کشورمان بسیارند.

صنایع دستی

د. اگر دیدید کار مناسب و سودآوری است، سرمایه شما را در مدت زمان معقول برمی گرداند و حال مردم منطقه و فرهنگ غنی کشورما را هم خوب می کند، همان جا یکی از واحدهای قدیمی را بخرید و احیا کنید؛ یا مطابق فرهنگ همان منطقه واحدی را احداث نمایید.

هـ. حتی می توانید در یکی از این مناطق، واحدی را مطابق سنت های منطقه برپا کنید. فقط کافی است شروع کنید. سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی کشور شما را راهنمایی خواهد کرد.

ضوابط احداث ضوابط بوم گردی را سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی کشورمان تدوین کرده است. با مطالعه آن، با جزئیات احداث و مدیریت این مراکز آشنا بیشتر آشنا می شوید.

ضرورت حمایت از بوم گردی در ایران چیست؟

با توجه به پیشرفت زیر ساخت ها در صنایع حمل و نقل و فناوری اطلاعات، حتی دورترین و بکرترین نقاط روی زمین نیز در دید و دسترس علاقه مندان به سفر و توریسم قرار گرفته و در حال حاضر، صنعت توریسم با رشد 3 درصدی یکی از بزرگترین صنایع پول ساز در دنیا محسوب می شود و شگفت انگیز اینکه شاخه طبیعت گردی یا بوم گردی نیز با رشد 24 درصدی، توانسته توجه علاقه مندان به سفر را به خود جلب کند.
اهمیت بوم گردی به عنوان یکی از ارکان توسعه پایدار جوامع محلی به اندازه ای است که سازمان ملل متحد سال 2002 میلادی را به عنوان سال بین المللی بوم گردی اعلام کرد.
کشور عزیزمان ایران با دارا بودن آب و هوای چهار فصل، اقوام گوناگون، آداب و رسوم متنوع، فرهنگ غنی، تمدن و سازه های چند هزار ساله، دریا، جنگل، صحرا، کوه و شالیزارهای وسیعش از پر جاذبه ترین مقصدهای گردشگران جهانی به شمار می رود.

خانه ای در طبیعت

آیا بوم گردی اشتغال ایجاد می کند؟

بوم گردی می تواند با ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی از مهاجرت بومیان جلوگیری و آن ها را تشویق به ارائه آداب، رسوم و فرهنگ غنی خود کند. به واسطه ی اشتغال بومیان در مناطق اجدادی خویش، آن ها به صورت داوطلبانه از محیط زیست منطقه حمایت و نگهبانی می کنند و گردشگر هم با توجه به برخورداری از طبیعت بکر، غذاهای محلی و ارگانیک، آشنایی با فرهنگ و آداب رسوم باستانی، شرکت در جشن های محلی و میزبانانی خون گرم در اقامتگاه بوم گردی، سفری خاطره انگیز و مهیج را برای خویش رقم می زند.

اصول بوم گردی

افرادی که علاقه مندند در خصوص بوم گردی فعالیت کنند و در این زمینه مشارکت داشته باشند باید به اصول ذیل به عنوان پایه های این نوع گردشگری توجه نمایند:

  1. آسیب های فیزیکی، اجتماعی، رفتاری و روانی را در طول مسافرت به حداقل برسانند.
  2. از فرهنگ و زیست بومی آگاهی کسب کنند و فرهنگ احترام به طبیعت و مردم محل را ترویج نمایند.
  3. تجربه ای مثبت و لذت بخش از سفر، هم برای مسافران و هم برای افراد محلی کسب کنند.
  4. منافع مستقیم مالی برای حفظ و حراست از زیست بوم فراهم نمایند.
  5. در ایجاد تجربه ای به یاد ماندنی برای مسافران کوشش کنند، به گونه ای که آن ها را نسبت به منطقه میزبان دلسوز و حساس نمایند تا به وضعیت اجتماعی و محیط زیست آن منطقه اهمیت بدهند.
  6. امکاناتی سازگار با طبیعت و فرهنگ محل طراحی و اجرا کنند که تحمیل کمترین آسیب را به اکوسیستم بومی تحمیل نماید.
  7. قوانین و باورهای مردم محل را به گردشگران بیاموزند و همکاری و مشارکت گردشگران را با اهالی محلی با هدف توانمندسازی فردی و گروهی جلب نمایند.

اشتغال در روستا

طرح توجیهی کسب و کار اقامتگاه بوم گردی

علاقه مندان به ساخت اقامتگاهی با مشخصات فنی و طبق معماری بومی منطقه مورد نظرشان، باید با استفاده از یک طرح توجیهی اقدام به ساخت اقامتگاه بوم گردی کنند تا با ارزیابی تمام هزینه های این اقامتگاه ها پا در راه بگذارند.
طرح توجیهی یعنی امکان‌سنجی و برآورد تمامی هزینه‌های پیش از انجام یک طرح.

طرح توجیهی بوم گردی بسان نقشه ی راهی، سرمایه گذاران را در رسیدن به مقصودشان یاری می کند.

در این طرح، آنان می توانند تمام برآوردها را بررسی کنند تا بتوانند با آگاهی، برای شروع کسب و کار خود تصمیم بگیرند.

طرح توجیهی به چه نکاتی اشاره دارد؟

o بررسی زمین، ساختمان و محوطه
o ماشین آلات و تجهیزات
o لوازم و تأسیسات
o هزینه های ثابت
o هزینه های در گردش
o هزینه دستمزد کارگران و عوامل کاری
o هزینه تعمیر و نگه داری
o هزینه های جاری
o هزینه های قبل از بهره برداری
o مجموع هزینه ها
o محاسبه در نقطه سر به سر

ما در طرح توجیهی راه اندازی اقامتگاه بوم گردی کلیه هزینه ها و درآمدها و شاخص های فوق را بررسی و برآورد کرده ایم.

دانلود طرح توجیهی بومگردی 1400
طرح توجیهی بوم گردی 1400

خرید و دانلود فوری

 

مجوز تاسیس اقامتگاه

از سال 1395 با افزایش اقامتگاه های بوم گردی، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کوشیده است تا به منظور بهره‌وری مطلوب، این اقامتگاه ها را سازمان‌دهی کند و آن ها را مطابق استانداردهای موجود مهیا کند. بنابراین، برای دریافت مجوز تأسیس باید به معاونت گردشگری در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مراجعه کنید و کار را از آنجا شروع کنید.
این کسب و کار در کشور ما رو به رشد است و اگر شما بتوانید جایگاهی در این کسب و کار به دست آورید آینده درخشانی در انتظارتان است. با توجه به قیمت دلار گردشگری، بوم گردی می تواند یکی از بهترین فرصت های سرمایه گذاری برای شما باشد.

طرح توسعه پایدار روستایی

سخن آخر

در‌ خاطرتان باشد که بوم گردی با سه هدف صورت می‌گیرد:
• سلامت زیست بوم منطقه؛
• رفاه مردم محل؛
• به دست آوردن تجربه‌ای مناسب از گردشگری.

بوم گردی راهی است برای ایجاد تفاوتی عظیم؛ فعالیتی که باید امید داشت مردم بیشتر انجام دهند. بنابراین:
1. چنانچه به سفر و اقامت در اقامتگاه بوم گردی علاقه دارید، کافی است قبل از سفر، جست وجوی کوتاهی در اینترنت داشته باشید.
2. با دانستن اصول و قواعد بوم گردی، وظیفه شما این است که به شکلی احترام آمیز سفر کنید. یعنی به فرهنگ مردم و زمین های آن ها آسیب نرسانید و در پی راهی برای بهبود شرایط زندگی آن ها باشید.
3. شما می توانید خانه ها و مکان هایی را برای اقامت انتخاب کنید که هیچ ضرری به محیط زیست نمی زنند.
4. همچنین سعی کنید کالاها و خدماتی را خریداری کنید که به نفع اقتصاد محلی آن منطقه باشد.
5. شما می توانید به در نظر گرفتن یک طرح توجیهی مناسب اقدام به راه اندازی یک کسب و کار پردرآمد از طریق تأسیس اقامتگان بوم گردی، هم منفعت اقتصادی قابل توجه برای خود کسب نمایید و هم برای دیگران اشتغال زایی کنید و به تقویت فرهنگ بومی کشور یاری رسانید.

پس از این نگاه کوتاه به ویژگی های اقامتگاه بوم گردی حالا شما از تجربه تان برای ما بگویید:

  1. آیا تا کنون در این گونه اقامتگاه ها اقامت کرداه اید؟
  2. کدام ویژگی این اقامتگاه ها شما را به خود جذب می کند؟
  3. آیا تا کنون به ایجاد یکی از این اقامتگاه ها فکر کرده اید؟
  4. فایده این اقامتگاه ها برای گردشگری چیست؟
  5. آیا این مقاله باعث ایجاد انگیزه در شما برای احیای یکی از این واحدهای سنتی کشورمان شد؟
دانلود طرح توجیهی بومگردی 1400
طرح توجیهی بوم گردی 1400

خرید و دانلود فوری

5/5 - (1 امتیاز)

تماس با کارشناسان سایت استارت وی

اگر زمان مناسبی برای برقراری تماس نیست، فرم زیر را پر کنید. در فرصت مناسب با شما تماس می گیریم.

طرح های توجیهی آماده و قابل دانلود

شروع گفتگو
Scan the code
سلام
جهت مشکلات دانلود و یا سفارش طرح توجیهی اختصاصی در واتساپ با ما در ارتباط باشید.