10 فواید شگفت انگیز درخت اکالیپتوس که شما را شگفت زده می کند

درخت اکالیپتوس - استارت وی

آنچه می خوانید...

10 مورد از فواید، خواص و مزایای شگفت انگیز درخت اکالیپتوس که ممکن است شما را شگفت زده کند.
شاید شما هرگز درخت اکالیپتوس ندیده اید ، اما ممکن است اوکالیپتوس را جویده ، غرغره کرده یا بدون آنکه بدانید روی پوست خود بمالید! این به این دلیل است که فواید درخت اکالیپتوس متعدد است و می توان آن را در خیلی از محصولات روزمره یافت.

تماس با کارشناسان سایت استارت وی

اگر از خود می پرسید که چگونه اکالیپتوس می تواند زندگی شما را بهتر کند ، با ما همراه باشید، ما طرفداران بزرگ این گیاه و همه مزایای آن هستیم!

در واقع ، ما آنقدر طرفدار داریم که با مزرعه ای در استرالیا همکاری می کنیم که درختان اکالیپتوس را پرورش می دهد. اما داریم از خودمون جلو میریم(شرکت بابو)

اما قبل از رسیدن به آن ، بیایید با صحبت درباره اینکه اکالیپتوس دقیقاً چیست صحبت کنیم.

اکالیپتوس چیست؟

درخت اکالیپتوس - استارت وی

درختان اکالیپتوس معمولاً به عنوان درختان صمغ نیز شناخته می شوند. اگر این درختان را با خرس کوالا مرتبط کنید ، در اشتباه نیستید! اما بعداً به این حیوانات دوست داشتنی خواهیم رسید. بیایید در مورد این درخت شگفت انگیز و برگ دار صحبت کنیم.

اکالیپتوس درختی بلند و بلند و همیشه سبز است. و وقتی می گوییم قد بلند ، منظور ما قد بلند است. آنها به راحتی به بیش از 30 فوت(9 متر) می رسند و برخی از آنها چند صد فوت ارتفاع دارند.

[irp posts=”28108″ name=”طرح توجیهی کاشت درخت اکالیپتوس( سال1400 )+زراعت چوب”]

برگهای آن دلچسب هستند ، به راحتی پژمرده نمی شوند و به طور کلی ، درخت متولد شده و پرورش می یابد تا گرما را تحمل کند. یکی دیگر از ویژگی هایی که به زنده ماندن این درخت در آب و هوای گرم و خشک قاره بومی آن کمک می کند این است که پس از آتش سوزی یا خشکسالی به راحتی دوباره جوانه می زند.

در حالی که اکالیپتوس بومی مناطق بزرگ استرالیا است ، اکنون در سایر نقاط جهان نیز رشد می کند. به عنوان مثال ، آنها در نیمه جنوبی و شمال کشور بسیار محبوب هستند.

این بدان معنا نیست که معرفی این درخت به سایر مناطق جهان با مشکلات عادلانه ای همراه نبوده است.

درختان اکالیپتوس بسیار قابل اشتعال هستند و تمایل دارند درختان دیگر را از بین ببرند. صرف نظر از این ، این درختان نیز از جهات مختلف به بشریت برکت داده اند!

درختان اکالیپتوس به غیر از انجام کارهای درختی خود و عالی بودن برای محیط زیست و هوایی که تنفس می کنیم ، چه فایده ای برای ما دارد؟ و چگونه این درختان وارد خانه های ما می شوند؟

چند راه وجود دارد که ما انسانها از گیاه اکالیپتوس استفاده می کنیم. ابتدا ، ما می خواهیم تاریخ اوکالیپتوس و کاربردهای قدیمی آن را مرور کنیم ، و سپس موارد استفاده امروزی را پوشش می دهیم. بیا یک نگاهی بیندازیم!

تاریخچه اکالیپتوس

اکالیپتوس از قدیم وجود داشته است. اولین گزارش مکتوب این درخت دوست داشتنی در سال 1642 هنگامی بود که آبل جانزون تاسمان در تاسمانی ، جزیره ای واقع در استرالیا ، کاوش کرد.

با گذشت سالها ، استفاده و پرورش درخت افزایش یافت. ترشح چسبناک درخت مورد توجه قرار گرفت و از آن به عنوان چوب نیز استفاده شد زیرا چوب قوی و انعطاف پذیر است. همچنین اعتقاد بر این بود که اکالیپتوس می تواند بیماری هایی مانند مالاریا را عقب بیندازد.

تا آنجا که استفاده پزشکی از این گیاه می رود ، در طول قرن 18 و 19 ، اکالیپتوس به عنوان ضد عفونی کننده و برای بهبود زخم استفاده می شد. اگرچه ، برای همه ما می دانیم ، بومیان استرالیا ممکن است قرن ها پیش از مزایای اکالیپتوس استفاده کرده باشند!

بنابراین ، چگونه از اکالیپتوس در حال حاضر استفاده می شود؟ به روشهای مختلف و به دلایل مختلف! بیایید به نحوه استفاده از برگهای اکالیپتوس ، روغن اکالیپتوس و اکالیپتول بپردازیم.

برگ گیاه اکالیپتوس

برگهای اکالیپتوس - استارت وی

برگهای اکالیپتوس بسیار زیبا هستند ، دلچسب هستند و بوی فوق العاده ای دارند. و خود برگها را می توان همانطور که هستند استفاده کرد.

برخی افراد به معنای واقعی کلمه این گیاه را با آویختن برگ های اکالیپتوس در حمام برای کمی آروماتراپی مرطوب به خانه خود می آورند.

چای یکی دیگر از روشهای استفاده از برگ است. برگهای خشک شده برای تهیه یک چای اکالیپتوس سالم آماده می شوند.

با این حال ، نباید چای تهیه شده از برگهای خشک شده اکالیپتوس را با روغن اکالیپتوس اشتباه بگیرید. در حالی که نوشیدن چای می تواند فوق العاده باشد ، اگر مقدار زیادی از آن را میل کنید ، روغن می تواند خطرناک باشد.

با این وجود ، روشهای عالی دیگری برای استفاده از روغن اکالیپتوس وجود دارد!

روغن اوکالیپتوس

روغن اوکالیپتوس - استارت وی

روغن اکالیپتوس نیز از برگهای درخت تهیه می شود.

یکی از منابع اصلی این روغن گونه خاصی از درخت اکالیپتوس به نام اکالیپتوس گلوبولوس است. برگهای این گونه برای تولید اسانس اکالیپتوس تقطیر می شوند.

از این روغن دارویی می توان به طرق مختلف استفاده کرد. می توانید آن را استنشاق کنید (تصور کنید که روغن پخش کننده اسانس است) ، آن را با یک روغن حامل ترکیب کنید تا به صورت موضعی استفاده شود ، و حتی از چند قطره از آن برای دفع حشرات خانگی ، محصولات تمیز کننده و موارد مشابه استفاده کنید.

[irp posts=”56129″ name=”رشد درخت پالونیا (چرا نباید در حیاط پائولونیا بکاریم؟)”]

اوکالیپتول چیست؟

روغن اکالیپتوس حاوی یک ترکیب ارگانیک طبیعی به نام اوکالیپتول است ، که جزء بسیاری از مزایای سلامتی است!

اوکالیپتول موجود در اکالیپتوس علاوه بر استفاده خوب از برگها و روغن خام ، به عنوان عنصری در محصولاتی مانند دهانشویه و لوسیون استفاده می شود.

همانطور که می بینید ، اکالیپتوس به طرق مختلف مورد استفاده قرار می گیرد ، از ابتدایی ترین استفاده از تمام برگ های آن گرفته تا استخراج یکی از ترکیبات آلی مفید آن.

حالا که تصور بهتری از اوکالیپتوس دارید و کجا می توانید آن را پیدا کنید ، بیایید نگاهی به برخی از مزایای این گیاه بیندازیم!

10 فواید شگفت انگیز اکالیپتوس

زنانی که از فواید درخت اکالیپتوس بر روی پاهایش رنج می برند

بعد از اینکه همه کارهای فوق العاده ای که اکالیپتوس می تواند انجام دهد را بیابید ، احتمالاً وسوسه خواهید شد که با آن دیوانه شوید. فقط به یاد داشته باشید ، همانطور که قبلاً اشاره کردیم ، روغن اکالیپتوس نباید مصرف شود زیرا در صورت بلعیدن می تواند سمی باشد!

ثانیاً ، مانند هر محصول جدید (حتی محصولات طبیعی) که روی پوست خود استفاده می کنید ، باید اکالیپتوس را قبل از استفاده از آن روی یک قسمت کوچک آزمایش کنید. برخی از مواد ممکن است باعث تحریک شوند ، به خصوص اگر پوست حساسی دارید.

اما ، وقتی صحبت از کودک و پوست ظریف او می شود ، لازم نیست که محصولات حاوی اکالیپتوس را به طور خودکار رد کنید! محصول مناسب بدون تحریک پوست باعث آرامش آنها می شود.

اگر نمی دانید چگونه اکالیپتوس می تواند به طور خاص به شما و خانواده شما کمک کند ، همیشه می توانید با پزشک خود صحبت کنید!

اکنون ، اجازه دهید در مورد ده مزیت باور نکردنی اکالیپتوس صحبت کنیم!

[irp posts=”56111″ name=”بزرگترین درخت پالونیا از لحاظ قطر، ارتفاع و سن آنها(تعجب می کنید)”]
1) اکالیپتوس ضد باکتری و ضد قارچ است

همانطور که اشاره کردیم ، اوکالیپتوس در زمان بهبود زخم و به عنوان ضد عفونی کننده استفاده می شد. امروزه نیز از آن استفاده می شود.

اکالیپتوس به دلیل خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی ، برای درمان انواع بیماری های پوستی مانند بریدگی ، زخم های سرد و پای ورزشکاران استفاده می شود.

در حقیقت ، ما از روغن ارگانیک اکالیپتوس گلوبلوس پماد طبیعی شفابخش پوست حساس استفاده می کنیم. این پماد مرطوب کننده را می توان برای انواع مشکلات پوستی – اگزما ، ترک پاشنه پا و پا ، گزش حشرات ، پوست خشک ، پیچک سمی و موارد دیگر استفاده کرد!

این فرمول آرامش بخش علاوه بر روغن اکالیپتوس ، حاوی بلغور جو دوسر کلوئیدی درجه یک ، شی و کره کاکائو است.

این محصول 100٪ طبیعی ، 70+٪ ارگانیک نه تنها مملو از گیاهان طبیعی فوق العاده است ، بلکه عاری از مواد ناخواسته مانند مواد نگهدارنده ، پارابن ، فتالات ، نفت و سولفات ها است.

2) از اکالیپتوس می توان برای نظافت منزل استفاده کرد

به محصولات پاک کننده پر از مواد شیمیایی نه بگویید چون اکالیپتوس ضد عفونی کننده است ، به این معنی که می توان از آن به عنوان یک ضدعفونی کننده در سراسر خانه استفاده کرد.

روغن اکالیپتوس برای تمیز کردن کف ، سرویس بهداشتی ، لوازم استیل ضد زنگ ، سینک ظرفشویی … ما می توانیم ادامه دهیم و ادامه دهیم!

بسته به آنچه می خواهید تمیز کنید ، روغن اکالیپتوس را به آب یا سرکه اضافه کنید ، محصولات تمیز کننده خود را خودتان تهیه کنید.

مطمئن نیستید چگونه در مورد آن پیش بروید؟

برای تهیه پاک کننده عمومی و همه منظوره ، به مواد زیر نیاز دارید:

½ فنجان سرکه
1 فنجان آب
⅛ قاشق چایخوری صابون مایع ظرفشویی
6 قطره اسانس اکالیپتوس

هر چهار ماده را با هم مخلوط کرده و مخلوط را در یک بطری اسپری برای استفاده آسان قرار دهید. می توانید از این محلول برای تمیز کردن میز آشپزخانه ، یخچال ، سطوح حمام و موارد مشابه استفاده کنید.

یا به سادگی چند قطره روغن اکالیپتوس را برای تمیز کردن روزانه به یک بطری اسپری آب اضافه کنید.

هنگامی که از راه حل تمیز کردن ساده و آسان استفاده کردید ، آسمان محدود است. می توانید از روغن اوکالیپتوس به عنوان خوشبو کننده هوا ، ضدعفونی کننده ، خوشبو کننده و موارد دیگر استفاده کنید.

3) اکالیپتوس می تواند مخاط را کاهش داده و پاک کند

بخور برگ اکالیپتوس برای درمان سرماخوردگی - استارت وی

اکالیپتوس به دلایل مختلفی برای سرماخوردگی عالی است ، یکی از دلایل آن این است که به کاهش و تجزیه آن مخاط چرکی که شما را بدبخت می کند کمک می کند!

وقتی اوکالیپتوس را دم می زنید ، به عنوان ضد احتقان عمل می کند که مخاط را شل کرده و احتقان را از بین می برد. این کار نه تنها باعث رفع گرفتگی بینی بلکه سرفه می شود که نکته بعدی ماست.

4) اکالیپتوس برای دستگاه تنفسی شما مفید است

صحبت از استفاده از اکالیپتوس در هنگام بسته شدن بینی ، برای تسکین سرفه نیز مفید است. بعلاوه ، به طور کلی برای دستگاه تنفسی شما مفید است!

همانطور که اکالیپتوس به عنوان ضد احتقان برای بینی شما عمل می کند ، می تواند به رفع مخاط هنگام سرفه کمک کند.

با Babo Botanicals ماسک Eucalyptus Remedy آرام بخش ارگانیک ، در بخارهای طبیعی روغن اکالیپتوس ، اسطوخودوس و روغن رزماری با گواهی USDA خیس کنید. این مالش سینه باعث آرامش ، آرامش و آرامش می شود و برای کل خانواده ایمن است!

ماسک آرام بخش ارگانیک Babo Botanicals با دارا بودن فواید درخت اکالیپتوس

علاوه بر این ، اکالیپتوس با کاهش التهاب و تقویت سیستم ایمنی بدن می تواند به سایر بیماری های تنفسی مانند آسم و برونشیت کمک کند.

5) اکالیپتوس باعث خشکی پوست می شود

پوست شما سد طبیعی خود را دارد که برای حفظ رطوبت و محافظت از خود در برابر عوامل محرک کار می کند. سرامیدها (چربی) در پوست شما یافت می شوند و به سالم ماندن این سد پوستی کمک می کنند.

اکالیپتوس از کجا وارد می شود؟ این گیاه در واقع می تواند سطح سرامید را در پوست شما افزایش دهد و به پوست شما کمک می کند تا سالم و هیدراته بماند.

نکته متخصص: گیاهی Babo Botanicals را امتحان کنید ، شامپو گیاهی ، شامپو ، حمام حباب دار و شستشوی 3 در 1 برای تغذیه و تسکین پوست خود !

فرمول گیاهی در حالی که مرطوب کننده است به آرامی تمیز می شود و مخصوص نوزادان ، کودکان و بزرگسالان با پوست فوق العاده حساس طراحی شده است. با این محصول 3 در 1 شستشو دهید ، خیس کنید و بشویید.

از آن به عنوان استفاده کنید حمام حبابی و بخارات طبیعی روغن اکالیپتوس ، نعناع و رزماری را برای تسکین ، آرامش و تغذیه پوست و بدن خود خیس کنید.

فقط به یاد داشته باشید که عوامل حباب ساز گیاهی مانند همتایان مصنوعی خود حباب نمی زنند. این بدان معناست که شما باید از این حمام حبابی به درستی استفاده کنید تا از آن نهایت لذت را ببرید.

هنگام شروع پر کردن وان حداقل 2 کپسول شیر خشک را زیر آب جاری بریزید ، سپس داخل آن بروید ، بنشینید ، استراحت کنید و لذت ببرید!

به عنوان شامپو یا شستشوی بدن ، فرمول گیاهی موها ، پوست سر و پوست را به آرامی تمیز می کند و پوست لطیف را مرطوب می کند. مطمئن باشید این کار برای پوست شما آسان است-فرمول گیاهخواری و بی رحمی فاقد سولفات و EWG تأیید شده است.

3 در 1 درمان اکالیپتوس Sham شامپو گیاهی ، حمام حباب و شستشو

6) اکالیپتوس با باکتری های دهان شما مبارزه می کند

اکالیپتوس علاوه بر تسکین دهنده خشکی پوست ، فایده دیگری نیز دارد که به ویژه در ماه های آفتابی تابستان مفید است: می تواند پوست شما را خنک و تازه کند.

چه کسی پس از مدت زمان کمی در معرض آفتاب به آن نیاز ندارد؟

وقتی ما آفتابی آرام بخش بابو را تهیه ژل آلوئه کردیم ، با آلوئه ورا ارگانیک متوقف نشدیم. ما همچنین چای سبز ، فندق جادوگر ، اسید هیالورونیک ، آرنیکا و ستاره نمایش را شامل شد: اکالیپتوس خنک کننده و آرامش بخش!

ژل آلوئه مرطوب کننده آفتاب گیر بابو با فواید اکالیپتوس

این ژل با جذب سریع یک سد محافظ ایجاد می کند که به حفظ رطوبت و بهبودی کمک می کند. علاوه بر این ، پوست شما را صاف می کند ، بدون هیچ گونه چسبندگی باقی می ماند!

روی این ژل آبرسان حساب کنید تا هم برای زمین و هم برای تمام اعضای خانواده ، از جمله نوزادان ایمن باشد! این ماده ضد حساسیت ، فاقد مواد شیمیایی یا محرک های سخت ، ساخت ایالات متحده آمریکا و دارای گواهی B-Corp است.

آخرین نکته اما مهم این است که باید به کاربردهای مختلف این ژل آلوئه ورا اشاره کرد. البته ، می توانید بعد از قرار گرفتن در معرض آفتاب ، آن را روی پوست خود بمالید ( معدنی را قرار گرفتن در معرض نور خورشید فراموش نکنید کرم ضد آفتاب در هنگام !).

اما می توانید از آن به روش های زیر نیز استفاده کنید:

تسکین آفتاب سوختگی
تسکین سوزش
تسریع در بهبودی
روی لکه ها
مبارزه با آکنه
As a shaving gel
As a hair styling gel

7) اکالیپتوس با باکتری های موجود در دهان شما مبارزه می کند

اگر هنوز موضوع را انتخاب نکرده اید ، اکالیپتوس در نظافت واقعا خوب است! خانه شما ، سینوس های شما ، و اکنون ما به دهان شما می آییم.

اکالیپتوس به دلیل خواص ضد باکتریایی خود در مبارزه با باکتری های دهان که باعث پوسیدگی دندان و بیماری لثه می شوند ، مثر است.

به همین دلیل متوجه خواهید شد که برخی از آدامس های خوشبو کننده نفس شما حاوی اکالیپتوس هستند. همچنین چند نوع دهانشویه با اکالیپتوس وجود دارد. Swish swish!

8) اکالیپتوس دافع حشرات است

جالب است بدانید که اکالیپتوس علاوه بر مزایای سلامتی فراوان ، می تواند به عنوان دافع حشرات نیز مورد استفاده قرار گیرد. اگر می خواهید از DEET دوری کنید ، این یک جایگزین طبیعی عالی است!

اکالیپتوس برای جلوگیری از مورچه ها ، پشه ها و سایر خریدهای مزاحم از شما و خانواده شما کار می کند! (صحبت از حشرات ناخواسته ، روغن اوکالیپتوس همچنین به عنوان یک درمان خانگی برای شپش سر شناخته می شود .)

با مواد زیر یک ضدعفونی کننده ایمن تهیه کنید:

اب
فندق جادوگر
اسانس اکالیپتوس لیمو

به سادگی قسمت مساوی آب و فندق جادویی یا ودکا (یا ترکیبی از هر دو) را مخلوط کنید ، سپس اسانس اکالیپتوس را اضافه کنید. برای یک فنجان مایع ، حدود 100 قطره روغن به آن اضافه کنید. بار دیگر ، این یک علم دقیق نیست!

9) اکالیپتوس به تسکین اضطراب و درد کمک می کند

به نظر می رسد که این درخت باورنکردنی همچنین می تواند اضطراب شما را کاهش داده و به تسکین درد کمک کند.

رقیق کردن اسانس اکالیپتوس در یک روغن حامل و استفاده از آن بر روی پوست شما می تواند از دردهای شایع مانند کمردرد ، کشیدگی یا پیچ خوردگی ، درد عضلانی و آرتروز به شما کمک کند. اما استفاده مستقیم از آن بر روی پوست شما تنها راهی نیست که به شما کمک می کند.

در تحقیقی تحت عنوان “تأثیر استنشاق روغن اکالیپتوس بر درد و پاسخ های التهابی پس از تعویض کامل زانو: یک کارآزمایی بالینی تصادفی” ، مشخص شد که استنشاق روغن اوکالیپتوس تجربه درد بیمار را پس از تعویض کامل زانو کاهش می دهد.

اکالیپتوس همچنین فشار خون بیمار را کاهش می دهد ، که برای تسکین اضطراب ما را به اوکالیپتوس می رساند (و چه کسی به آن نیاز ندارد؟).

چند روغن روغن اوکالیپتوس باعث آرامش می شود و به سیستم واکنش استرس شما کمک می کند. آه … نفس عمیق!

[irp posts=”20572″ name=”طرح توجیهی کاشت درخت پالونیا pdf Doc (سال 1400)”]

10) فواید درخت اکالیپتوس Babo Botanicals از Koalas

این یک فایده اکالیپتوس نیست که مستقیماً بر روی پوست شما یا سلامت شما اعمال می شود ، اما ما فکر می کنیم که لازم به ذکر است!

در ابتدای مقاله ، ما اشاره کردیم که ممکن است اکالیپتوس را با کوآلاهای زیبا مرتبط کنید. این به این دلیل است که برگ های اکالیپتوس منبع اصلی غذا برای این حیوانات است.

منبع: بابوبوتانیکالز

4/5 - (4 امتیاز)

تماس با کارشناسان سایت استارت وی

اگر زمان مناسبی برای برقراری تماس نیست، فرم زیر را پر کنید. در فرصت مناسب با شما تماس می گیریم.

طرح های توجیهی آماده و قابل دانلود

شروع گفتگو
Scan the code
سلام
جهت مشکلات دانلود و یا سفارش طرح توجیهی اختصاصی در واتساپ با ما در ارتباط باشید.