تسهیلات کاشت درخت پالونیا واقعیت دارد؟

آنچه می خوانید...

تسهیلات کاشت درخت پالونیا به نقل از خبرگزاری ایسنا در گفتگو با رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری عباس آباد:

تماس با کارشناسان سایت استارت وی

دولت به متقاضیان کاشت درخت پالونیا تسهیلات پرداخت می کند؟

افرادی که متقاضی زراعت چوب باشند دولت می تواند به آن ها 90 درصد تسهیلات بانکی با نظر سازمان جنگل ها و با 10 درصد آورده متقاضی تخصیص دهد.

به گزارش ایسنا مازندران،جواد جلالی در کارگاه آموزشی زراعت چوب  در عباس آباد اظهار کرد:از آنجای که طرح استراحت جنگل و توقف بهره برداری درختان جنگلی در جنگلهای شمال کشور در حال اجراست ، زراعت چوب می تواند جایگزین مناسبی برای تأمین فراورده های چوبی جنگلی باشد .

وی افزود: ویژگی های زارعت چوب  بازدهی کوتاه مدت ، سریع الرشد بودن، قابلیت سازگاری با محیط ،توان استقرار در اراضی کم بازده و قابلیت کشت در سطوح کوچک و بزرگ می باشد.

جلالی تصریح کرد: درختانی مانند “صنوبر، اکالیپتوس،توسکا،افرا و پالونیا”می تواند از گونه های هدف برای کشت  این درختان باشد .

این مسئول همچنین عنوان کرد :هر متر مکعب گونه سریع الرشد پالونیا سه میلیون تومان ارزش دارد که هنوز در غرب مازندران این گونه کشت نشده است .

جلالی اضافه کرد: کشت این درختان باید در مستثنیات اشخاص و یا اراضی جنگلی جدا شده ،مدنظر قرار گیرد .

وی تصریح کرد : افرادی که متقاضی زراعت چوب باشند دولت می تواند 90درصدتسهیلات بانکی با نظر سازمان جنگلها و با 10 درصد آورده متقاضی تخصیص دهد.

رئیس اداره منابع طبیعی عباس آباد با اشاره به معایب درخت صنوبر که از خانواده بیدیان و دارای واریته های مختلف است گفت: مشکلات تولید این گونه درختان با توجه به مصرف بالای آب در بحث آبیاری ، عدم حمایت از تولیدکنندگان و نبود امنیت سرمایه گذاری است.

وی عمر جنگل کاری در مازندران را بسیار کوتاه و جوان اعلام کرد و افزود: اولین جنگل کاری در نمک آبرود چالوس و در منطقه پول کجور است که حدود نیم قرن سابقه دارد .

منبع: خبرگزاری ایسنا پنجشنبه/ ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ / ۱۵:۲۰


این خبر(تسهیلات کاشت درخت پالونیا) در سال 96 منتشر شده و در صحت و صقم آن نمی توان اظهار نظر کرد.


پیشنهاد به مطالعه: آموزش کاشت درخت پالونیا

5/5 - (1 امتیاز)

تماس با کارشناسان سایت استارت وی

اگر زمان مناسبی برای برقراری تماس نیست، فرم زیر را پر کنید. در فرصت مناسب با شما تماس می گیریم.

طرح های توجیهی آماده و قابل دانلود

شروع گفتگو
Scan the code
سلام
جهت مشکلات دانلود و یا سفارش طرح توجیهی اختصاصی در واتساپ با ما در ارتباط باشید.