طرح توجیهی کارگاه بلوک ‌زنی 🌟(pdf+word)

طرح توجیهی تولید بلوک

آنچه می خوانید...

آیا در مورد طرح توجیهی کارگاه بلوک ‌زنی چیزی می‌دانید؟‌ بلوک بتنی در درجه اول به‌عنوان مصالح ساختمانی در ساخت دیوارها استفاده می‌شود و برای اولین‌بار به‌عنوان جایگزینی برای سنگ یا چوب در ساختمان منازل به کار رفت. بلوک بتنی یکی از چندین محصول بتنی پیش‌ساخته مورداستفاده در ساختمان است. اصطلاح پیش‌ساخته به این واقعیت اشاره دارد که بلوک‌ها قبل از اینکه به محل کار آورده شوند، تشکیل شده و سخت می‌شوند.

تماس با کارشناسان سایت استارت وی

اکثر بلوک‌های بتنی دارای یک یا چند حفره توخالی هستند و کناره‌های آنها ممکن است صاف یا طرح‌دار باشد. در هنگام استفاده، بلوک‌های بتنی یکی‌یکی روی‌هم چیده می‌شوند و با ملاط بتن تازه در کنار هم نگه داشته می‌شوند تا طول و ارتفاع دلخواه دیوار را تشکیل دهند. در این مقاله به کارگاه تولید بلوک‌های بتنی بیشتر می‌پردازیم.

کارگاه تولید بلوک و تیرچه

 

چرا باید در کارگاه بلوک‌زنی سرمایه‌گذاری کنیم؟

بلوک بتنی در طول زمان به تکامل خود ادامه می‌دهد زیرا معماران و سازندگان بلوک، شکل‌ها و اندازه‌های جدید را توسعه می‌دهند. بلوک‌های جدید نوید ساختمان‌های کم‌هزینه‌تر و با سرعت ساخت بیشتر را نوید می‌دهند. بلوک‌ها سازه‌ها را بادوام‌تر و کارآمدتر می‌سازند.

برخی از طرح‌های بلوک احتمالی برای آینده شامل بلوک دومحوره است که دارای حفره‌هایی است که به‌صورت افقی و عمودی اجرا می‌شوند تا امکان دسترسی به لوله‌کشی و لوله‌های برق را فراهم کنند. همچنین، بلوک‌ها گرما را برای خنک‌کردن اتاق‌های داخلی در تابستان و گرم‌کردن آنها در زمستان ذخیره می‌کنند.

آیا کارگاه بلوک‌زنی توجیه اقتصادی دارد؟

جواب: بله، استفاده از بلوک‌های بتنی به دلیل ویژگی‌های پایدار ذاتی آن‌ها منجر به ایجاد ساختمان‌هایی می‌شود که در مقایسه با سایر اشکال ساخت‌وساز، مقاوم، ایمن، مستحکم، سازگار و دارای طول عمر بالا هستند. طرح توجیهی کارگاه بلوک ‌زنی به شما می‌گوید که ساختمان‌سازی به طور مداوم انجام می‌شود و بلوک یکی از مصالح پرکاربرد است.

 از طرفی برای جلوگیری از تخریب بلوک‌ها باید از حمل آنها در مسیرهای طولانی اجتناب کرد. بنابراین ساختمان‌سازان ترجیح می‌دهند، به نزدیک‌ترین کارگاه بلوک‌زنی مراجعه کنند. علاوه بر اینها، کارگاه بلوک‌زنی ضایعات کمی به دنبال دارد.

چرا قبل از سرمایه‌گذاری به طرح توجیهی کارگاه بلوک ‌زنی نیاز داریم؟

طرح توجیهی تهیه شده برای پروژه یکی از پایه‌های اجرای آن است. این طرح امکان ارزیابی مطلوبیت، معقول بودن و هدفمندی فعالیت‌های آتی و ارزیابی احتمال موفقیت اجرا در کوتاه و بلندمدت را فراهم می‌کند. طرح توجیهی به صاحبان کار اجازه می‌دهد تا تصمیماتی را که بر روند پروژه تأثیر دارد، اتخاذ و توجیه کنند. تا حدودی، طرح توجیهی کارگاه، نتایج مورد انتظار را تعریف می‌کند و به تیم سازنده جهت می‌دهد.

 

هزینه ساخت کارگاه بلوک‌زنی در سال ۱۴۰۱

برای ساخت کارگاه بلوک‌زنی باید هزینه‌های زیر را در نظر گرفت:

هزینه‌های مربوط به راه‌اندازی کارگاه

 برای ساخت یک کارگاه بلوک‌زنی باید متناسب با ظرفیت تولید خود یک مکان مناسب در نظر بگیرید. پس از انتخاب یک مکان مناسب باید برای استخدام نیروهای ماهر و متخصص اقدام کنید. به دلیل توسعه روش‌های تولید بلوک، نیروی کار شما باید به‌روز باشد.

هزینه ماشین‌آلات

 پس از راه‌اندازی کارگاه، باید ماشین‌آلات باکیفیت خریداری کنید. اولین وسیله موردنیاز شما، دستگاه بلوک‌زنی است که باید متناسب با آن نیروی کار و وسایل دیگر را فراهم کنید. مسلماً، هرچه تولید شما بیشتر باشد به نیروی انسانی بیشتری نیاز خواهید داشت. جالب است بدانید که دستگاه بلوک‌زنی هیدرولیک و اتومات به نیروی انسانی بیشتری نیاز دارد. تمام موارد در طرح توجیهی کارگاه بلوک ‌زنی بررسی می‌شود.

 

هزینه مواد اولیه

معمولاً برای ساخت بلوک‌های بتنی، از مخلوط پودر سیمان پرتلند، آب، ماسه و شن استفاده می‌شود. این ترکیب، یک بلوک خاکستری روشن با بافت سطحی ظریف و مقاومت فشاری بالا ایجاد می‌کند. علاوه بر اجزای اصلی، مخلوط بتن مورداستفاده برای ساخت بلوک ممکن است حاوی مواد شیمیایی مختلفی به نام مواد افزودنی برای تغییر زمان پخت، افزایش مقاومت فشاری یا بهبود کارایی باشد.

این مخلوط ممکن است دارای رنگ‌دانه‌هایی باشد تا به بلوک‌ها رنگی یکنواخت بدهد، یا سطح بلوک‌ها ممکن است با لعاب پخته‌ای پوشانده شود تا جلوه‌ای تزیینی ایجاد کند یا محافظت در برابر حملات شیمیایی ایجاد کند. لعاب‌ها معمولاً با چسب صمغی ترموست، ماسه سیلیسی و رنگ‌دانه‌های رنگی ساخته می‌شوند.

سایر هزینه‌ها در طرح توجیهی کارگاه بلوک ‌زنی

  • مجوزهای لازم: شما باید برای احداث کارگاه و استخدام نیروی انسانی، مجوزهای لازم را دریافت کنید.
  • کنترل کیفیت: ساخت بلوک‌های بتنی نیازمند نظارت مستمر برای تولید بلوک‌هایی است که دارای خواص موردنیاز هستند. مواد اولیه قبل از قراردادن در مخلوط‌کن به‌صورت الکترونیکی توزین می‌شوند. محتوای آب محبوس شده در شن و ماسه را می‌توان با سنسورهای اولتراسونیک اندازه‌گیری کرد و مقدار آبی که باید به مخلوط اضافه شود به طور خودکار برای جبران تنظیم می‌شود.

 در مناطقی با دمای بالا، آب ممکن است قبل از استفاده از یک چیلر یا بخاری عبور کند. در کوره پخت، دما، فشار و زمان چرخه همگی به طور خودکار کنترل و ثبت می‌شوند تا اطمینان حاصل شود که بلوک‌ها به‌درستی پخت می‌شوند تا به استحکام موردنیاز خود دست یابند.

درآمد تقریبی کارگاه بلوک‌زنی

بلوک، یکی از مصالحی است که تقاضای زیادی دارد. بنابراین حتی اگر در یک منطقه چندین کارگاه بلوک‌زنی وجود داشته باشد، هریک از آنها قطعاً مشتریان خود را خواهد داشت. بعد از بررسی طرح توجیهی کارگاه بلوک ‌زنی، شما می‌توانید با تعداد کمی از نیروی انسانی (۴ یا ۵ نفر) ، درآمدی حدود ۳۰ الی ۴۰ میلیون داشته باشید.

طرح توجیهی کارگاه بلوک ‌زنی چگونه به شما کمک می‌کند؟

طرح توجیهی به‌صورت یک دستورالعمل برای شما عمل می‌کند. بدون طرح توجیهی، ممکن است هزینه‌ها را بیش از حد یا غیرضروری تفسیر کنید. شما قبل از راه‌اندازی کارگاه بررسی می‌کنید که به چه میزان از سرمایه نیاز دارید و چگونه باید آن را هزینه کنید.

همچنین، یک طرح توجیهی خوب، برنامه‌ریزی دقیق شما را تقویت می‌کند و این موفقیت احتمالی پروژه شما را ثابت می‌کند. بنابراین قبل راه‌اندازی کارگاه بلوک‌زنی، با کمک طرح توجیهی دانش خود را بالا ببرید و حساب شده عمل کنید.

ما چگونه می‌توانیم به شما کمک کنیم؟

بدون شک، کسانی که بدون داشتن یک طرح توجیهی اقدام به راه‌اندازی کارگاه بلوک‌زنی می‌کنند، نتایج زیان باری را دریافت خواهند کرد. اگر شما قصد فعالیت در زمینه ساخت کارگاه بلوک‌زنی را دارید، تیم استارت وی به شما کمک می‌کند تا با بهترین برنامه‌ریزی، استارت یک کسب‌وکار موفق را بزنید. لطفا نظرات و تجربیات خود را دررابطه با کارگاه بلوک‌زنی بنویسید.

خلاصه طرح توجیهی کارگاه تیرچه و بلوک 1401

نرخ بازده سرمایه گذاری 54 درصد
دوره بازگشت سرمایه 3 سال

با استفاده از این طرح توجیهی از ضررهای ناشی از عدم اطلاعات کافی برای شروع این کسب و کار پیشگیری می کنید

دریافت طرح توجیهی کارگاه تیرچه و بلوک 1401

4.5/5 - (4 امتیاز)

تماس با کارشناسان سایت استارت وی

اگر زمان مناسبی برای برقراری تماس نیست، فرم زیر را پر کنید. در فرصت مناسب با شما تماس می گیریم.

طرح های توجیهی آماده و قابل دانلود