طرح احداث کارخانه و کارگاه تولید قند خانگی🌟(کله و شکسته)

طرح توجیهی کارخانه قند کله و شکسته

آنچه می خوانید...

طرح احداث کارخانه و کارگاه تولید قند خانگی(کله و شکسته)  در سال 1401. آیا احداث کارخانه و کارگاه تولید قند خانگی صرفه اقتصادی دارد؟ در ادامه این موضوع را بررسی خواهیم کرد…

تماس با کارشناسان سایت استارت وی

کارآفرینانی که قصد سرمایه گذاری در صنعت پر تلاطم قند و شکر دارند، باید از هزینه های تولید قند به روش پختی و پرسی اطلاع داشته باشند و به تناسب توانایی مالی تصمیم گیری نمایند.


از موضوعات مهم دیگری که می تواند یک کارخانه قند را فلج کند و یا آن را به یک ماشین سودآوری مبدل کند، نحوه تأمین مواد اولیه مخصوصاً شکر سفید است.


همانطور که می دانید، قیمت شکر در سالهای اخیر با افزایش قیمت های بسیاری روبرو بوده است و از سوی دیگر، تأمین آن در کشور بسیار سخت شده بود که در اوایل سال 1401با تولید شکر کارخانجات نیشکری و واردات شکر سفید و شکر خام این مشکل تقریباً برطرف شد و قیمت ها تثبیت شد.


در سال 97 به دلیل باران های مداوم در اکثر نقاط ایران مخصوصاً در خوزستان که 8 شرکت بزرگ کشت و صنعت نیشکر دارد، زمین های زیر کشت نیشکر دچار آبگرفتگی شدند و تا اوایل تابستان 98 امکان بهره برداری را از این شرکت گرفته بود.


خوزستان شکرستان ایران است و سهم بسیار بالایی از تولید شکر را در کشور دارد که مزارع آن از طریق رودخانه های کارون و دز سیراب می شوند.


نحوه تأمین شکر برای کارخانه و کارگاه تولید قند خانگی

هم اکنون شکر را می توان با قیمت دولتی از کارخانجات تهیه نمود. در اکثر مناطق کشور کارخانجات تولید قند و شکر چغندر مورد نیاز خود را که توسط کشاورزان کشت و برداشت می شود، خریده و به شکر سفید تبدیل می کنند. بخشی از این شکر جهت تسویه حساب به کشاورزان بصورت حواله داده می شود. برای تأمین شکر چغندر هم می توان مستقیماً با شرکت مذاکره کرد، هم می توان از طریق خرید حواله کشاورزان اقدام نمود. البته نقش واسطه ها را هم در این بین نادیده نگیرید.

خرید شکر از شرکت های کشت و صنعت نیشکر جنوب، هم از طریق مذاکره مستقیم با شرکت ها و هم از طریق شرکت بازرگانی توسعه نیشکر که دفتر مرکزی آن در تهران و شعبه دیگر آن در خیابان گلستان اهواز است، امکان پذیر می باشد.


ورود به عرصه تولید قند چه در بحث تولید در کارخانه و یا خانه می تواند سود اقتصادی ایجاد بنماید که البته هر کدام شرایط خود را دارند و میزان سودآوری آنها قابل مقایسه نیست.


طرح توجیهی ساخت کارخانه قند نوشته شد…


برای احداث کارگاه و کارخانه تولید قند از کجا شروع کنیم؟

افراد بسیاری تماس می گیرند و خواهان مشاوره برای راه اندازی یک کارگاه تولیدی هستند.
سوالاتی که همه می پرسند این است:
آیا احداث کارخانه قند برگشت سرمایه خوبی دارد؟
آیا می توان از این راه به درآمد رسید؟ آیا صرفه اقتصادی دارد؟
آیا کارگاه تولید قند شکسته در خانه سود خوبی دارد؟
می خواهم در خانه خودم قند کله را خرد کنم و بفروش برسانم، نمیدانم از کجا شروع کنم.

برای شروع، ابتدا قیمت شکر و نحوه تأمین آن را بررسی کنید و در گام بعد قیمت فروش قند و محل و نحوه فروش آن را بسنجید.

گام بعدی؛ تأمین مکان تولید و خرید تجهیزات مربوط به تولید است.

گام بعدی؛ خرید مواد اولیه و شروع تولید است.

گام بعدی؛ تبلیغات، بازاریابی و فروش محصول است.

[box type=”note” align=”” class=”” width=””]میخواهم یک دستگاه قند شکن خانگی بخرم و قند کله را شکسته ، بسته بندی و بفروش برسانم اما خاکه قند زیادی ایجاد می شود، با این وضعیت چکار کنم؟
جواب؛ با استفاده از غبارگیر می توانید خاکه قند را جمع آوری کرده و به مراکز تولید نبات، کیک و کلوچه و یا شیرینی پزی فروخت.[/box]

 

سرمایه مورد نیاز برای احداث کارخانه قند

مسلما هر کار و فعالیتی نیازمند سرمایه و اندوخته اولیه متناسب به خود است و به اندازه وسعت و بزرگی هر فعالیتی میزان سرمایه نیز متغیر است. برای اطلاع از هزینه احداث کارخانه قند کلیک کنید.

پیشنهاد به مطالعه: کارگاه پرورش قارچ دکمه ای در خانه

هزینه تولید قند شکسته در خانه

همانطور که توضیح داده شد، تولید قند شکسته در خانه می تواند یک منبع کسب درآمد باشد. اما کسانی که می خواهند در این حوزه فعالیت کنند باید مسائل مهمی را ابتدا بررسی کنند تا بتوانند سودآوری بهتری داشته باشند.

قیمت شکر، قیمت قند، قیمت دستگاه ها، قیمت فروش قند، محل فروش و … باید بررسی شوند.

برای خرید دستگاه قند شکن خانگی حدود 70تا 190میلیون تومان و فضای کار حدود 80 متر نیاز دارید.

سرمایه در گردش برای کارگاه قند خانگی حدود 30 میلیون

نیروی کار کمی نیاز دارید و می توانید از اعضای خانواده کمک بگیرید.


دریافت طرح توجیهی کارخانه قند 1401


 

4.1/5 - (18 امتیاز)

تماس با کارشناسان سایت استارت وی

اگر زمان مناسبی برای برقراری تماس نیست، فرم زیر را پر کنید. در فرصت مناسب با شما تماس می گیریم.

طرح های توجیهی آماده و قابل دانلود