طرح توجیهی آلومینیوم و صنایع وابسته 🌟 (گرید کانون+مطالعات بازار)

طرح توجیهی آلومینیوم و صنایع وابسته

آنچه می خوانید...

راه اندازی کارخانه های بزرگی همچون صنایع آلومینیوم سازی، ذوب و بازیافت، سولفات، پلی آلومینیوم کلراید، تولید شمش آلومینیوم، بیلت، فلوراید، پروفیل رنگی، ظروف آلومینیومی، و دیگر تولیدات وابسته، نیاز به طرح توجیهی و امکان سنجی اقتصادی دارند.

تماس با کارشناسان سایت استارت وی

در این مقاله، ضمن معرفی فرآیند تولید آلومینیوم به شناخت بنیادی از آلومینیوم سازی و صنایع پایین دستی آن خواهیم پرداخت.

تولید آلیاژ آلومینیم به 2 روش تولید اولیه (Primary production) و تولید ثانویه (secondary production) انجام می شود.

روش اولیه تولید

تولید آلومینیوم به روش اولیه شامل 4 مرحله می باشد.

مراحل تولید آلومینیوم به روش اولیه

1.استخراج

در این مرحله، استخراج از سنگ معدنی بوکسیت صورت می گیرد. سنگ بوکسیت دارای ناخالصی هایی شامل؛ اکسید آلومینیوم، هیدروکسید آلومینیوم و … می باشد که در مراحل بعدی باید پالایش و خالص سازی روی آن صورت گیرد.

2. پالایش

پس از فرآیند استخراج، بوکیست در پالایشگاه آلومینا ذخیره می شود. برای تولید اکسید آلومینیوم باید ناخالصی های موجود (آهن، سیلیس و اکسید تیتانیوم) جدا شوند.

3. فرآیند خالص سازی(فرآیند هال)

در این مرحله بوکسیت در دمای 2040 درجه و با انحلال بوکسیت در سود سوزآور، آلومینات سدیم محلول تهیه می شود، در ادامه ترسیب هیدرات آلومینیوم از این محلول و در نهایت تکلیس هیدرات آلومینیوم برای رسیدن به اکسید آلومینیوم سفید رنگ صورت می گیرد.

فرآیند هال

در مرحله بعد عمل احیاء آلومنیا به روش الکترولیز صورت می گیرد و از طریق آند و کاتد به محلول حاوی کربولیت و اکسید آلومینیوم انرژی الکتریکی داده می شود.

فرآیند تولید آلومینیوم از بوکسیت

فرآیند تولید آلومینیوم از بوکسیت

تولید آلومینیوم به روش ثانویه

در این روش از تولید آلومینیوم، ضایعات آلومینیوم را جمع آوری، مرتب، بازفرآوری، نورد و تبدیل به آلومینیوم می کنند. در این روش فقط 5 درصد از انرژی مرحله قبل در تولید بکار گرفته می شود.

برای نگارش طرح توجیهی تولید آلومینیوم می توانید با ما در تماس باشید.

طرح توجیهی تولید شمش و بیلت آلومینیوم

تولیدات آلومینیوم(از دو روش اولیه و ثانویه) به شکل شمش و بیلت هستند. شمش و بیلت بعنوان مواد اولیه در تولیدات صنایع پایین دستی کاربرد دارند. بیلت یک محصول نیم ساخته است که در تولید پروفیل آلومینیوم استفاده می شود.

طرح توجیهی ذوب و بازیافت آلومینیوم

طرح تولید آلومینیوم از طریق ذوب و بازیافت ضایعات آلومینیوم علاوه بر به جریان انداختن مواد بازیافتی، با هزینه بسیار کمتری به سودآوری قابل توجهی دست یافت. آلومینیوم به دلیل کیفیت، انعطاف، دوام، تمیزی و سبک بودن کاربردها و استفاده های فراوانی در زندگی ما دارد. بازیافت این مواد می تواند هم طبیعت ما را زیباتر کند و هم جیبمان را پر پول.

طرح توجیهی سولفات آلومینیوم

سولفات آلومینیوم  به شکل جامد و بلوری بوده و ترکیب شیمیایی آن Al2(SO4)3 یا Al2O12S3 می باشد. این ماده طی فرایندی از واکنش اسید سولفوریک و محلول آبدار حاوی آلومینا یا همان هیدروکسید آلومینیوم بوجود می آید.

حدود 50% از سولفات آلومینیوم در کاغذسازی و کارتن ‌سازی و مقواسازی استفاده می‌شود.

طرح توجیهی تولید پروفیل آلومینیوم

از مهم‌ترین ویژگی ‌های پروفیل آلومینیوم، قابلیت شکل پذیری آن است. پروفیل آلومینیوم به دلیل انعطاف‌ پذیری آن در موارد بسیار زیادی جایگزین آهن شده است. این فلز سبک و انعطاف پذیر بود و در انواع تولیدات کاربرد دارد.

حدود 24 شرکت معتر داخلی در زمینه پروفیل آلومینیوم فعالیت می کنند.

اگر شما هم در فکر راه اندازی کارخانه تولید پروفیل آلومینیوم هستید، می توانید قبل از هر چیز از میزان اقتصادی بودن طرح با استفاده از طرح توجیهی (امکان سنجی) اطمینان حاصل نمایید.

طرح توجیهی تولید ورق، فویل و کویل آلومینیوم

برای تولید ورق آلومینیوم، شمش های آماده را با دستگاه نورد به ورق هایی با ضخامت 0.2 تا 0.006 میلیمتر تبدیل می کنند. حدود 75% از ورق های آلومینیومی برای مصارف بسته بندی مواد غذایی، لوازم آرایشی، محصولات و مواد شیمیایی و 25% نیز برای تولیدات صنعتی استفاده می شود.

طرح توجیهی ریخته گری آلومینیوم تحت فشار(دایکست)

دایکَست (Die casting) نوعی از ریخته گری است که تحت فشار به قالب تزریق و منجمد می شود. این شکل از ریخته گری بیشتر در صنایع قطعه سازی استفاده می شود. قطعات تولید شده به این روش از کیفیت و دقت در دیواره ها، نازک و استحکام بسیار بالایی دارند.

طرح توجیهی مفتول، سیم و کابل آلومینیوم

ذخایر مس نمی تواند جوابگوی نیاز سیم و کابل کشور باشد اما تولید سیم و کابل آلومینیومی به دلایلی که در ادامه خواهیم گفت به وفور قابل تولید است. کابل آلومینیومی سبک تر از کابل مسی بوده و استفاده از آن روی دکل ها می تواند از نیروی وارده به دکل ها بکاهد. قیمت مس و هزینه تولید آن نسبت به آلومینیوم مناسب تر و بصرفه تر است.

طرح توجیهی فلوراید آلومینیوم

فلوراید آلومینیوم(ALF3) با تصفیه آلومینا با هیدروژن فلوراید در دمای حدود ۷۰۰ درجه تولید می گردد. این ماده بیشتر در تولید آلومینیوم کاربرد دارد. بی رنگ و جامد که بصورت صنعتی تولید می شود اما در طبیعت بعنوان ماده معدنی روانسبرتی و اسکارسونیت رخ می دهد.

 

دانلود برخی از پروژه های انجام شده توسط ما

با ما در ارتباط باشید…

مشاوره و نگارش طرح توجیهی سفارشی و اختصاصی (سال99)

 

با استفاده از طرح توجیهی می توانید کلیه هزینه ها و درامدهای این کسب و کار را برآورد کنید

[wpforms id=”56583″ title=”true”]

5/5 - (2 امتیاز)

تماس با کارشناسان سایت استارت وی

اگر زمان مناسبی برای برقراری تماس نیست، فرم زیر را پر کنید. در فرصت مناسب با شما تماس می گیریم.

طرح های توجیهی آماده و قابل دانلود

شروع گفتگو
Scan the code
سلام
جهت مشکلات دانلود و یا سفارش طرح توجیهی اختصاصی در واتساپ با ما در ارتباط باشید.